Gå til innhold

Visning av skjermbiilde på 8 skjermer

tgra

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg ønsker å sette opp et system for visning av presentasjoner på en passasjerbåt. Det hele er tenkt slik at en har en PC i styrehuset som skal kjøre presentasjonen, sammen med andre applikasjoner. Det er derfor ønskerlig at denne maskinen har to skjermer. En som viser applikasjoner og en som viser hva som foregår på de skjermene som kjører presentasjonen.

PC - 2 skjermer for arbeid / presentasjon

- 6 skjermer for visning til presentasjon

Er det noen som har tips anng. konfiguering av dette?

Jeg ser for meg et vanlig grafikkkort med 2 utganger, der en kobler på en "blackbox" for fordeling av dette signaet ut på 6 presentasjonsskjermer + en skjem for kontroll av hva som blir presentert (totalt 7 skjermer).

Er også klar over at det er mulig med lere grafikkort for å unngå en "black box".

Vi skal bruke LCD skjermer med digital og analog inngang. Hvor lang avstand kan en ha på kabler før vi begynner å snakka om store tap?

Er det noen spesielle firma som er gode på dette?

Er det noen som har erfaringer på dette? Takk for alle tips!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken løsning som er best kommer an på hvilken avstand, oppløsning og Hz du trenger, samt budsjett...

Det virker som de vanligste VGA-splitene kan gi deg opp til 65m på VGA-kabel, men holder ikke det må du nok over på en CAT-5 løsning.

Uansett, snakk med Leteng og BlackBox så kan de sikkert hjelpe deg å finne den rette løsningen.

-Kisp

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...