Gå til innhold

Den store lagringskapasitet tråden 2005!


Hvor stor harddiskkapasitet har du?  

1 010 stemmer

  1. 1. Hvor stor harddiskkapasitet har du?

    • <40 GB
      14
    • [40-100 GB>
      54
    • [100-200 GB>
      131
    • [200-300 GB>
      165
    • [300-400 GB>
      151
    • [400-500 GB>
      108
    • [500-600 GB>
      72
    • [600-800 GB>
      98
    • [800-1000 GB>
      63
    • [1-1,2 TB>
      51
    • [1,2-1,4 TB>
      36
    • [1,4-1,6 TB>
      11
    • [1,6-2 TB>
      12
    • [2-2,5 TB>
      14
    • [2,5-3 TB>
      6
    • [3-3,5 TB>
      3
    • [3,5-4 TB>
      3
    • > 4 TB
      16


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei

Jeg sitter nå på 11 TB. Jeg har ikke fått noe mer disker i år en 2x74 GB raptordisker. Jeg holder nå for tiden på å bygge om filtjeneren min. Så jeg legger ved bilde av den så dere for se hvor langt jeg har kommet. Sitter forøvrig å venter på dette kortet for å få den ferdig. :)

Bilde av server

Lurer på om du har norges rekorden når det gjelder privat lagringskapasitet? Regner med at en person med mer enn 11 TB mest sansynligvis er en trofast hardware.no leser ;) , men jeg har ikke hørt om noen andre med så mye plass :ermm: .

 

Noen som greier å matche 11 TB? Hvis ikke, gratulerer med en uoffisiell norges rekord.... :w00t:

Lenke til kommentar

Selv sitter jeg på 3TB fordelt på 3 maskiner, grøsser av tanken på hvor mye penger jeg har brukt på disker... har kjøpt de fordelt utover de 2 siste åra, en disk i ny og ne når det blir trangt :)

 

Personlig syns jeg det kunne ha vært interessant om folk også nevnte sitt største samlede harddiskkjøp og hvorfor de trengte akkurat så mye der og da ;)

 

Selv var det innkjøp av 3x160GB disker for å prøve ut RAID-5 sammen med de 5x160GB diskene jeg hadde fra før av... var gøy å spørre kompiser om de hadde noe ledig diskplass fordi jeg trengte backup av 800GB :!: men fikk det utrolig nok til... hvor "bra" raidet fungerte er en annen historie...

Lenke til kommentar

noen Spørsmål til moda1701 for det første hvordan klarer du å kjøle ned alle HD hvis du i det heletatt klarer det da?

Og hvor mye regner du med på å ha brukt på HD opp i gjennom årene? :ohmy:

Å hvordan i svarte klarer du å holde kontroll på hva du har på de forskjellige.

:roll:

Lenke til kommentar
Personlig syns jeg det kunne ha vært interessant om folk også nevnte sitt største samlede harddiskkjøp og hvorfor de trengte akkurat så mye der og da ;)

Jeg kjøpte 4 x 300GB disker en gang, bl.a. for å samle data fra en haug med 120GB disker.

 

Men tipper han med 11 TB har kjøpt flere disker enn det samtidig. :)

 

Trond

Lenke til kommentar
Synes ikke vi skal telle "antall harddisker i vår besittelse", f.eks disker som slenger i skuffer og skap..

 

Er vel reell lagringskapasitet i oppegående pcer som er interessant.

Det kan jo diskuteres. Jeg har en god del disker som står i skuffer (altså HD-skuffer som går i en 5.25" slot i PC'en), faktisk flere disker/skuffer enn jeg kan sette i og bruke samtidig. Dette er bl.a. en grei måte å ha backup på.

 

Er enig at en ikke kan si at "min maskin har så og så mye lagringsplass" og ta med annet enn det som faktisk står i maskinen, men man kan jo si at "totalt har jeg så og så mye" uavhengig av maskin(er).

 

Trond

Lenke til kommentar
Synes ikke vi skal telle "antall harddisker i vår besittelse", f.eks disker som slenger i skuffer og skap..

 

Er vel reell lagringskapasitet i oppegående pcer som er interessant.

Det kan jo diskuteres. Jeg har en god del disker som står i skuffer (altså HD-skuffer som går i en 5.25" slot i PC'en), faktisk flere disker/skuffer enn jeg kan sette i og bruke samtidig. Dette er bl.a. en grei måte å ha backup på.

 

Er enig at en ikke kan si at "min maskin har så og så mye lagringsplass" og ta med annet enn det som faktisk står i maskinen, men man kan jo si at "totalt har jeg så og så mye" uavhengig av maskin(er).

 

Trond

synes det er helt greit. Selv har jeg to harddisk skuffer på pc'en, og har ett par løse disker jeg bruker til backup. Må jo bli slik når det er begrenset hvor mange disker man kan putte inn i en vanlig pc. :D

 

Og dere, ikke la det bli en diskusjon på HVA man har på diskene. Det kan noen lage en ny tråd på. Man kan drive med video redigering, bilde behandling, 3D osv, som tar vanvittig med plass. Man kan være backup hekta som meg, som har doble kopier av alt ( så da kunne jeg egentlig halvert disk behovet ) så mange grunner. Så la denne tråden handle om selve diskkapasiteten, og ikke innholdet.... :thumbup:

Lenke til kommentar

1x Samsung 120GiG P-ata

1x Seagete Barracuda 120GiG S-ata NCQ

1x Seagete Barracuda 250Gig S-ata NCQ

= 490Gig.

 

Holder foreløpig, men har nok lyst å oppgradere mer. Kjøpe 2 nye S-asta NCQ og flytte P-ata disken over i xboxen. helst to nye 250-300Gig Disker da :)

 

Må bare skrape sammen litt penger først :)

Endret av 2peewee
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...