Jooakim Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Thin Lizzy hadde "Whiskey in the jar" på en konsert i 1972(?) og Metallica sang den etterpå. og de er "helt" like. Jeg vet at den stammer fra en Irsk folkesang. Men den versjonen som Metallica, og Thin Lizzy synger, er det noen andre som synger samme versjon føør Thin Lizzy? Lenke til kommentar
Sitronade Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Nei tror ikke det...Det er Thin Lizzy's sang som Metallica har på sitt Garage inc. album...På det albumet er alle sangene tatt fra andre band/artister... Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 2. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2005 Ok. Synest det er rart at Metallica får grammy for en cover låt :S Lenke til kommentar
danno_O Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Ok. Synest det er rart at Metallica får grammy for en cover låt :S Syns ikke jeg. Det er jo Metallica. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 Eneste gangen Metallica gjorde noe skikkelig bra! Lenke til kommentar
Kimmer Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 (endret) Men den versjonen som Metallica, og Thin Lizzy synger, er det noen andre som synger samme versjon føør Thin Lizzy? Hei, "Whiskey In The Jar" er en traditionel Irsk folkelåt. Finns ingen navn på hvem som har laget den. The Dubliners og andre har innspillet den lenge før Thin Lizzy fik et hit med den. Finns f.eks en opptak med Seamus Ennis fra 1951 av "Whiskey In The Jar" på denne oppsamlings CD . Edit: Thin Lizzy var først ute med en 'elektrisk rock-versjon' av låten. Husker ikke om den kom på singel først - men var i hvert fald med på LP'en: Vagabonds Of The Western World (1973). Mvh Kimmer Endret 3. mars 2005 av Kimmer Lenke til kommentar
Bone Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 Men den versjonen som Metallica, og Thin Lizzy synger, er det noen andre som synger samme versjon føør Thin Lizzy? Hei, "Whiskey In The Jar" er en traditionel Irsk folkelåt. Finns ingen navn på hvem som har laget den. The Dubliners og andre har innspillet den lenge før Thin Lizzy fik et hit med den. Finns f.eks en opptak med Seamus Ennis fra 1951 av "Whiskey In The Jar" på denne oppsamlings CD . Mvh Kimmer Var ikke det han tenkte på.. tror jeg.. Metallica har covret Thin Lizzy sin versjon av en tradisjonell irsk folkelåt.. Den The Dubliners foreksempel har, er ikke lik den versjonen Thin Lizzy har, selv om det er samme sang.. Tror det var det han mente.. Om Thin Lizzy hadde den første "den type versjonen", eller ikke.. Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 3. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2005 mm Metallica sin versjon er så og si helt lik Thin Lizzy sin... Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 Eneste gangen Metallica gjorde noe skikkelig bra! ... Cliff ville vridd seg i graven. Menmen, smaken er som.... ja, også videre Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 For å si det med andre ord: Eneste gangen Metallica spiller bra musikk, er når de kopierer låter fra andre. Etter min mening suger det meste som de har skrevet selv... Lenke til kommentar
FiSkEN FliPP Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Garage Inc. Er jo Cover CD. Alle sangene der er Cover låter Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 (endret) For å si det med andre ord: Eneste gangen Metallica spiller bra musikk, er når de kopierer låter fra andre. Etter min mening suger det meste som de har skrevet selv... Jøsses bevars! Garage Inc. er jo soleklart det dårligste "albumet" til Metallica, det er jo rett og slett søppel. Til og med Load og Reload er mil over dette makkverket... Men men The Pogues har vel spilt inn en versjon av Whiskey In The Jar, mulig The Dubliners også. edit: Og dette var vel en stund før Thin Lizzy om jeg ikke tar helt feil. Endret 4. mars 2005 av SBS Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 4. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2005 Garage Inc. Er jo Cover CD. Alle sangene der er Cover låter Nei tror ikke det...Det er Thin Lizzy's sang som Metallica har på sitt Garage inc. album...På det albumet er alle sangene tatt fra andre band/artister... Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Jøsses bevars! Garage Inc. er jo soleklart det dårligste "albumet" til Metallica, det er jo rett og slett søppel. Til og med Load og Reload er mil over dette makkverket... Hehe! Poengterer jo ting enda bedre det. Jeg har aldri likt Metallica, og heller ikke Garage Inc. Albumet suger, men er det beste Metallica har fått til, mener jeg. Ja, jeg snakker relativt... Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Hehe! Poengterer jo ting enda bedre det.Jeg har aldri likt Metallica, og heller ikke Garage Inc. Albumet suger, men er det beste Metallica har fått til, mener jeg. Ja, jeg snakker relativt... Musikk suger ikke fordi du ikke liker det... Det er forskjell på å mislike musikk og det å påstå at det er dårlig musikk. Hvis du påstår Metallica rett og slett er dårlig, ja da vet ikke jeg heh Lenke til kommentar
Bogan Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 For å si det med andre ord: Eneste gangen Metallica spiller bra musikk, er når de kopierer låter fra andre. Etter min mening suger det meste som de har skrevet selv... Kan ikke si meg helt enig der... De covrer Misfits - Last cares Tragisk tolkning... Generelt er jeg mot cover... Spesielt kommers cover er forkastelig... Da en ikke skal ta ære/tjene på noe andre ha laget.. For mange kan spille og synge, men få kan produsere og spille/synge Lenke til kommentar
Bone Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 For å si det med andre ord: Eneste gangen Metallica spiller bra musikk, er når de kopierer låter fra andre. Etter min mening suger det meste som de har skrevet selv... Kan ikke si meg helt enig der... De covrer Misfits - Last cares Tragisk tolkning... Generelt er jeg mot cover... Spesielt kommers cover er forkastelig... Da en ikke skal ta ære/tjene på noe andre ha laget.. For mange kan spille og synge, men få kan produsere og spille/synge Spør du meg, så har Metallica åpnet porten til mange andre artister og grupper på grunn av det albumet. Liker albumet kjempegodt jeg! Gode sanger som et band som jeg liker enormt fremfører! Jeg har spesielt oppdaget Mercufyl Fate og Blue Öyster Cult etter dette albumet. Og hadde det ikke vært for Garage Inc. da hadde min musikalske horisont vært mindre enn den er nå! Og tar jeg ikke feil.. Så har salget av plater til disse artistene også økt! Har ingen betenkeligheter med at et så stort band som Metallica, som har bevist at de selv kan lage musikk, fremfører låter av sine gamle helter med sanger som de selv liker! Bare flott at de gjør det synes jeg! ..for ikke å glemme (litt off-topic) bandene som Guns N' Roses introduserte meg for med "The Spaghetti Incident?"!.. Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Eneste gangen Metallica gjorde noe skikkelig bra! ... Cliff ville vridd seg i graven. Menmen, smaken er som.... ja, også videre Cliff var jo en kjempefan av Thin Lizzy. Bare hør på den delen av Orion som han skrev, er jo nesten rent plagiat... Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Musikk suger ikke fordi du ikke liker det... Det er forskjell på å mislike musikk og det å påstå at det er dårlig musikk. Hvis du påstår Metallica rett og slett er dårlig, ja da vet ikke jeg heh Støttes. Begynner å bli ganske lei av å lese de som hevder å ha fasitsvar på hvilken musikk som er "elendig", uten å ta med at det er deres egen mening. Ikke det at jeg irriterer meg over det, men synes det er forferdelig ignorant, og vinner i alle fall ikke min respekt på det. Musikk er subjektivt, og man kan i alle fall ikke si at et band som selger milliontalls plater og selger ut konserter over hele verden lager elendig musikk. Er mulig dette er noe man vokser ut av, jeg bruker i alle fall aldri mer si at et band er elendig, jeg vet at andre liker musikken, og det er det som betyr noe. At jeg selv ikke liker/hører på det er en annen sak. Dette er ingen personlig kritikk da, men jeg må innrømme at det er første gang jeg hører (og jeg har vært borti/pratet med ganske mange metallica-fans igjennom tiden) noen mene Whiskey er det beste de har gjort. Ble litt satt ut der, men som sagt, folk må få mene absolutt hva de vil, så lenge de kan innse at folk har ulik smak. Min mening... Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Cliff var jo en kjempefan av Thin Lizzy. Bare hør på den delen av Orion som han skrev, er jo nesten rent plagiat... Plagiat og plagiat... etter min mening så er det mange som lar seg inspirere av andre band når de skriver sin musikk, så lenge man ikke kopierer rene sanger så kan de allikevel lage utrolig bra musikk av å låne litt her og der. Kan du peke på spesifikke Lizzy låt(er) som Orion skal være plagiat av? Har dessverre ikke hørt så mye av de, så bør strengt tatt ikke uttale meg skråsikkert her. Men du er faktisk den eneste jeg har hørt hevde dette, så jeg er fortsatt sterkt tvilende. Forøvrig så spiller det liten rolle at Cliff var Lizzy-fan, Whiskey in the Jar er ikke en Lizzy-originallåt, men en gammel irsk-folke låt, som nevnt. Han hadde sikkert likt den, men antagelig ikke som "det beste Metallica har gjort". Det er selvfølgelig umulig å vite, men det er hvertfall min mening da, og sannsynlig en god del andre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg