Session^^ Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Har lyst å sette et bilvoltmeter på pcen (bare for utseende). Et slikt rundt med lys. Poenget er bare at psu kortslutter når jeg kobler det til. Tror det har noe med å gjøre at det er til en bil og det er forskjell på likestrøm å vekselstrøm. Stemmer dette? Å i såfall: finnes det kontakter med begge deler på pcu'en? Takker for all hjelp Lenke til kommentar
CaZiO Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Det er likespenning i både bil og pc, men det fins ikke noe vekselsstrøms uttak på psu, du kan evt lage et selv. Har du sjekka at det ikke er voltmeteret som er ødelagt? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 (endret) Bil har vel 12V? Og ein PC har 12V. Begge deler bruker likespenning, så i teorien skulle alt fungere bra. Sikker på at det er kopla riktig? Endret 2. mars 2005 av zeph Lenke til kommentar
Session^^ Skrevet 2. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2005 Jeg kobla pluss til gul ledning (12v) og minus til svart ledning (jord). Da fungerte det. Men da jeg koblet lyspæra (egne ledninger) til de samme punktene (gul og svart) smeltet minus ledningen til lyspæra. "skjønner ingenting" Lenke til kommentar
Noxy Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 hva slags lyspære er det snakk om? sikker på at den skal ha 12V ? Lenke til kommentar
ok2k Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Sikker på at det ikke er kortslutning i lyspæra eller noe sånt? Lenke til kommentar
Session^^ Skrevet 2. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2005 (endret) Fant ut av det til slutt Link til bilde ##Bilde fjernet av moderator, ikke post så store bilder i IMG-taggen. Rikky## Endret 2. mars 2005 av Rikky Lenke til kommentar
nree Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Forminsk bildene dine og bruk tasten som er kallet Enter når du skriver! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå