Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 (endret) Kan noen enkelt forklare meg hva overklokking og DIMM og alt det der er, betyr og hvilken funksjon det har? (Har nylig fått pc så jeg er litt ny på "markedet") Endret 2. mars 2005 av heanwi Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 DIMM er formfaktoren på RAM-brikken. Altså størrelse og antall "pinner" på brikken. DIMM står for "Dual Inline Memory Module". Og er en standard for DDR-brikker med 64 bit bredde og 168 pinner. Overklokking betyr at men kjøre komponentene inni PC'en på en høyere hastighet enn hva som er spesifisert (standard). Dette kan være at man øker klokkehastigheten (Hz) på minnet, hovedkortet og prosessoren. PC'en vil da yte bedre. Man kan også overklokke skjermkort. Ordet Overklokking kommer av at man klokker (setter klokkehastigheten) opp, altså over det som er spesifisert (standard). Hvis du kan spesifisere "og alt det der", så blir det litt lettere. Det er nemlig så uendelig mange ting som kan relatere til disse to ordene du har nevnt. Jeg kan begynne med å henvise deg til guide-avdelingen på HW.no, og overklokking.nos overklokkingsguide. Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 2. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2005 DIMM er formfaktoren på RAM-brikken. Altså størrelse og antall "pinner" på brikken. DIMM står for "Dual Inline Memory Module". Og er en standard for DDR-brikker med 64 bit bredde og 168 pinner. Overklokking betyr at men kjøre komponentene inni PC'en på en høyere hastighet enn hva som er spesifisert (standard). Dette kan være at man øker klokkehastigheten (Hz) på minnet, hovedkortet og prosessoren. PC'en vil da yte bedre. Man kan også overklokke skjermkort. Ordet Overklokking kommer av at man klokker (setter klokkehastigheten) opp, altså over det som er spesifisert (standard). Hvis du kan spesifisere "og alt det der", så blir det litt lettere. Det er nemlig så uendelig mange ting som kan relatere til disse to ordene du har nevnt. Jeg kan begynne med å henvise deg til guide-avdelingen på HW.no, og overklokking.nos overklokkingsguide. TAKK! Jeg tror dette ga svar på mine spm hittil! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå