Gå til innhold

LCD til 3D animasjon? 17,19,20"?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er på jakt etter en lcd skjerm og har ca. 5000kr å bruke. Hovedsaklig har jeg lyst til å bruke skjermen til diverse 3D-programmer (som Maya,3dsmax,etc), og litt photoshop.. men også litt spilling innimellom...

Jeg er usikker på om jeg burde gå for en kjempegod 17" eller en ganske god 19"? Med tanke på at begge størrelsene har samme oppløsningen ser jeg ikke alltid helt poenget med en 19".... 1280*1024 er uansett minimum.

Har også sett på denne 20" Dell skjermen til rundt 5500... vet ikke om den er verdt det. Pluss at jeg foreløpig sitter med ett radeon9500 skjermkort, og vet ikke om jeg vil punge ut mange lapper på nytt skjermkort som klarer å spille spill i 1600*1200 (med Dell'en).... (leste nylig at for å kunne spille de siste spillene med respektabel fps i 1600*1200 var ett 6800gt f.eks. minimum... men jeg sikter mer etter f.eks. ett 6600gt..)

trenger hjelp! 17",19", eller 20" til rundt 5000, til bruk for hovedsaklig 3d-animasjon?

Mvh,

Joachim

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, jeg personlig synes 19" skjermer er totalt unødvendig. 1280*1024 oppløsning blir crisp og fint på en 17", men på en 19" blir det liksom ikke samme "tettheten". Det er kanskje mer aktuelt for svaksynte og for de som sitter i sofaen med stor avstand til skjermen. Så JEG mener: 17" eller 20".

Men noen syns jo at "større, desto bedre"... Det er kanskje de samme som kjøper en bakprosjeksjons-tv på 60 tommer til tv/dvd bruk med PAL (720/576) oppløsning. Da foretrekker jeg faktisk heller en 21" tv på hylla.

Det ble ikke så mange råd om type skjerm dette, menmen.

Selv har jeg bestilt en Samsung 711t som skal være god til kreativt bruk.

Endret av oarnoy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...