Gå til innhold

Windows Xp 64bit klar i April:)


Anbefalte innlegg

Da var den ETTERLENGTEDE windows XP 64bit snart ute. I følge Microsoft selv, så skal denne være klar i begynnelsen av April for desktops og for servere i slutten av mnd. Dette har jeg, og sikkert VELDIG mange andre ventet en stund på nå.

 

Det som blir spennende er å se om man får noen spesiell ytelsesøkning med 64bit kontra 32bit. Men hvis det ikke blir det med en gang, så er nok 64bit programmer og spill ikke så ALTFOR langt unna og da kan de med 64bit-maskiner få seg en liten ekstra BOOST i ytelsen.

 

Kilde:

NEWS

 

 

Edit:

Det var ikke meningen at denne skulle på forsiden av "ok.no", men bare som vanlig nyhet. Men hvis moderatorene vil ha den her, så la den være, eller føytt den der den hører hjemme:)

Endret av AvIOn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

før dere hopper og danser....

Windows 64bit krever for det meste 64bits programmer.

for de av oss som har prøvd 64bit versjonen av windows så vet vi at problemer som melder seg (fremdeles og faktisk) er mangel på 64bits programmvare og drivere ikke minst.

Har undersøkt og funnet ut at dersom jeg instalerer win64bit så sliter eg både med drivere og programmer som brukes daglig.

Hentet ned denne betaversjonen tidlig høst og svært lite føler jeg er utviklet til denne detsiste halvåret siden det ble presentert.

 

la sjiden kvila te markedet e klar for den

 

men derigjen.

Det er jo flere av oss som absolut ikke liker en PC som fungerer.

Da blir det liksom så kjedelig :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg så en liste over en del 32bits-programmer som var litt tricky å få til å fungere i Win64, men jeg regner med at nå når win64 kommer ut i en skikkelig utgave så vil det komme ett mye bredere spekter av 64-bit programvare og drivere, slik at vi kan ta nytte av dette. Men om det skjer i "NÅ" eller om 1 år... det vet ikke jeg... Håper i allefall at det går kjapt slik at jeg kan få utnyttet de fordelene 64bit kan gi.

Lenke til kommentar
Windows XP 64bit kjører 32bit programvare like uproblematisk som Windows XP kjører 16bit programvare, såklart trenger 64bit versjonen egne oppdaterte drivere, men det er ikke noe problem å kjøre "gammel programvare" ifølge Microsoft og det er så skyte seg selv i foten ved å gjøre slikt problematisk.

vel, nå stemmer ikke det da..

Ikke fungerer RivaTumer 15.2 / 15.3 ikke fungerer NAV 2005, finnes sikkert en del flere.

 

Drivere derimot, 66.93 fra nVidia fungerte utmerket, nesten iallefall.. man fikk ikke de avanserte instillingene i skjerminstillingene, men ytelsen var på plass.

 

Lastet ned 64 bit driver, og alt var gulle godt.

 

hk driver, nvidia nettverkskortet nektet å fungere, men realtek kortet fungerte fint. (msi k8n neo2).

Ellers var allt av drivere såre enkelt å legge inn.

Lenke til kommentar
Windows XP 64bit kjører 32bit programvare like uproblematisk som Windows XP kjører 16bit programvare, såklart trenger 64bit versjonen egne oppdaterte drivere, men det er ikke noe problem å kjøre "gammel programvare" ifølge Microsoft og det er så skyte seg selv i foten ved å gjøre slikt problematisk.

la oss si at dem skyter seg selv i foten da.

jeg prøvd ei en mnd med win64bit med mye forskjellig og det kosta meg mye tid du..

masse som ikke fungerer.

noe kan du regne med fungerer men kan oppleve feilmeldinger underveis.

 

har du virkelig gått rundt å trodd at Microsoft er smarte ??? :dribble:

Lenke til kommentar

Jeg tror at de kunnskapene man har fått rundt drivere og funksjonalitet gjennom win xp 64-betaen(e) skal man ta med en klype salt. Forhåpentligvis så kommer driverne og alt man trenger i tur og orden etter at winXP64 er kommet ut. Blir uhyre spennende i allefall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...