gamer73 Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Hei Har planer om å kjøpe meg skjerm. Jeg har fra før en 15" HP LCD på 25ms som jeg forsåvidt har vært svært fornøyd med. Jeg har egentlig aldri merket noe til etterslep og sånne ting, men jeg er heller ikke god å legge merke til slikt. Det er en del baklys som jeg aldri lå merke til før jeg ble gjort oppmerksom på at baklys fantes...etter å ha lest på forumet her. Men uansett. Jeg vil ha større skjerm, da 15" er i minste laget. Hvilken av dem to som jeg har i topic skal jeg velge? Det er omtrent 300kr i prisforskjell, men det virker som om + versjonen har mer problem med fargene enn ikke + versjonen? Noen som har prøvd begge? Skjermen skal brukes omtrent 100% til spilling. Dvs at alt utenom spill har ingen betydning på valg av skjerm. Spill teller her 100% på valg av skjerm. Jeg hadde jo håpet å komme ned på 3000kr for en 19" da, men jeg regner med at det mest fornuftige valget står mellom disse to skjermene. Og prisene vil ikke synke dramatisk fremover.....mens jeg trenger en skjerm ganske snart... Lenke til kommentar
Elendil Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 BenQ FP937s: Oppgitt responstid: 12 ms Kontrast: 500:1 Lysstyrke: 250 cd/m2 Oppgitt synsvinkel: 140 grader horisontalt og vertikalt Oppløsning: 1280 x 1024 Standard: TCO 03 Tilkoplinger: DVI, D-SUB BenQ FP937s+: oppgitt responstid: 8 ms Kontrast: 700:1 Lysstyrke: 300 cd/m2 Oppgitt synsvinkel: 150 grader horisontalt og 135 grader vertikalt Oppløsning: 1280 x 1024 Standard: TCO 03 Tilkoplinger: VGA/D-SUB, DVI-D Så BenQ FP937s+ er den "beste" av desse to. Då den har bedre responstid, kontrast, lysstyrke og synsvinkel. M.a.o BenQ FP937s+ er den som egnar seg best til spilling. Men det ser ut som du nevnte at BenQ FP937s viser farger litt bedre enn FP937s+. Btw: tester av disse finner du på Hardware.no Lenke til kommentar
enden Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 ...og det er jeg som har testet de begge. Jeg synes ikke den siste lever opp til spesifikasjonene, og mener 937s er den beste av de. Lenke til kommentar
gamer73 Skrevet 3. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2005 Enden. OK! Så du ville ha gått for 937s? om du skulle kjøpt i dag. Jeg spiller jo stort sett hurtige FPS-spill da, men ville du allikevel valgt den uten +? Lenke til kommentar
arr1000 Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 Har hatt FP937S skjermen i to uker nå og er meget fornøyd. Kan ikke merke etterslep i spill i det heletatt. Stillte ned lystyrken, synes den var altfor lyssterk med std. innstillinger. Det eneste jeg har og utsette på skjermen er synsvinkelen. Lenke til kommentar
GoldlaXiE Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 ...og det er jeg som har testet de begge. Jeg synes ikke den siste lever opp til spesifikasjonene, og mener 937s er den beste av de. Har også testet begge, og syns FP937s var mer blurry i windows enn + versjonen.. Har ikke testa FP937s i spill, bare +. Den er super! Lenke til kommentar
gamer73 Skrevet 3. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2005 ja + versjonen er jo best på papiret da. Men at kanskje + versjonen har ofret noe av fargeriktigheten for å få bedre kontrast og bedre ms er jo mulig. Hmmm valgets kval. Kontrast er jo viktig når det kommer til sortnivå og slikt da. En ting er at + ikke lever opp til forventningene, men når det bare er 300kr i forskjell så kjøper jeg lett + versjonen, så lenge den ikke er dårligere enn ikke +. Flere synspunkter? Lenke til kommentar
PrayingMantis Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 Tja, har ikke prøvd 12ms versjonen men sitter her med 8ms versjonen og er veldig fornøyd. Spiller mye fps og ser filmer osv osv og er veldig fornøyd. Denne skjermen vil jeg si er billig i forhold til hva man får igjen. Er jo trossalt en 19" Lenke til kommentar
gamer73 Skrevet 3. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2005 (endret) ja ok..det avgjør det. Med all ære til HW.no sine testere så går jeg allikevel for en + versjon. Dem var jo også på nippet til å anbefale den. Og det som gjorde at dem ikke gjorde det hadde nok litt med at dem hadde forventet mer. O Samt at det er jo ingen som har + versjonen som har klaget på fargene egentlig da. Og jeg er jo ikke spes kresen på farger i bunn og grunn, da jeg er vant med en 3 år gammel 15" LCD som helt sikkert ikke har perfekte farger. Det er jo også + versjonen som er mest populær når man ser på hva som er mest kjøpt. I tillegg er vel sortnivået hakket bedre på + versjonen, og dette betyr jo litt mer for meg enn perfekte farger. Så jeg får stole på forbrukerne litt her og bestille meg en + versjon. Noen siste kommentarer får jeg trykker bestill? Endret 3. mars 2005 av gamer73 Lenke til kommentar
GoldlaXiE Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 Noen siste kommentarer får jeg trykker bestill? Det var eit bra valg! Du blir garantert fornøyd! Lykke til med ny skjerm! Lenke til kommentar
gamer73 Skrevet 4. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2005 jo takk!...nå er den på vei hehe Lenke til kommentar
Holmgr3N Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Er også knallfornøyd med FP937s+! Har ikke testet FP937s. Syns fargene er veldig bra. Lysstyrken var litt for sterk på std. Etterslep kan man bare drømme om på denne skjermen.. Ser ikke noe tegn til det i de spillene jeg spiller.. Ville ikke ofret de 4ms'ne for en skjerm som er 2 -300kr billigere. Lenke til kommentar
PrayingMantis Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 (endret) Husk og kjør testen på Microsoft sine sider om Cleartype... Det hjelper en del i tillegg til at du må prøve deg litt frem og tilbake på innstillinger på skjermen til du blir fornøyd. Da jeg fikk skjermen og plugga den i så virket alt veldig merkelig. Jeg har jo i tillegg aldri ahtt LCd skjerm før så det var jo i tillegg en faktor i spillet, men men. Ta den justeringen, jeg lover deg at det hjelper sammen med de andre innstillingene Endret 4. mars 2005 av gixxerman Lenke til kommentar
gamer73 Skrevet 5. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2005 det skal jeg gjøre takk for tips. Nå er jeg veldig vant til LCD skjerm da..untat på jobben, men der har jeg en 21" crt til 30tusen kr...så ingenting slå den uansett...Men heldigvis har jeg aldri prøvd å spille på jobben, slik at jeg vet ikke hvordan et perfekt bilde skal være liksom hehe Lenke til kommentar
gamer73 Skrevet 8. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2005 Ja gutter! Da er min + versjon i hus. Og himmel og hav så mektig imponert jeg ble over å ha 19", i forhold til min gamle 15". Selv min sønn som satt på fanget mitt hoppet av begeistring... Kørte i gang WoW og det var omtrent som å være "inni" spillet i forhold til 15. Men ok..nok om en slik banal sammenligning. Fargene var helt grei dem..merket at rød var veldig blodrød liksom, men dette justerte jeg ned litt. Valgte å ikke bruke sRGB innstillingen på fargen da jeg syntes denne gav et brunlig skjær over skjermen. Jeg kjører på "user", men tok ned lysstyrken til 50 (den sto på 90 av en eller annen grunn default) da jeg syntes det ble svært lyst i windows. Syntes i bunn og grunn at fargene ble mer livlig, i forhold til min 3 år gamle LCD. Konklusjonen min er at jeg ser at det kan være et "farge issue" i windows og slikt, men i spill så er det bortimot perfekt for min del. Null etterslep som jeg kan merke. Ikke en eneste pixelfeil på min..... Er storfornøyd med kjøpet. Hadde sikkert blitt fornøyd med ikke + versjonen og men det som i bunn og grunn avgjorde for meg var forskjellen i kontrast. Da høyest mulig kontrast er viktig for et godt oppfattet sortnivå. Og her er + versjonen bedre på papiret og da må den være bedre i teorien og. Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Høres bra ut Kan jeg spørre om hvor du kjøpte den? Lenke til kommentar
gamer73 Skrevet 8. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2005 Hos EFAST som var billigst! Levert på døren og greier! Lenke til kommentar
MIZZ_HELL Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 Så BenQ FP937s+ er bedre i virkeligheten ikke bare på papiret enn BenQ FP937s??? Eller er BenQ FP937s bedre enn BenQ FP937s+?? Lenke til kommentar
Elendil Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 BenQ FP937S+ er best på papiret. Den er vel bedre enn BenQ FP937s i praksis også men det leverer ikkje opp til det som står på papiret. Lenke til kommentar
MIZZ_HELL Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 Hvilken av de er det best å ta da`? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå