Gå til innhold

Hjelp! Ti4200 krasjer maskinen under spilling

bj1

Anbefalte innlegg

Tror i hvertfall det er skjermkortet som har skylden.

Under spilling (Toca Race Car Driver, Sims 2 for det meste) kan det gå litt tid før skjermen plutselig får vertikale rosa og gule striper med flimring (litt vanskelig å få tatt printscreen når alt henger). Lyden fortsetter å gå, men alt annet henger. Jeg tror skjermkortet på en eller annen måte er synderen, men hvordan??

Hardware-feil? Drivere? Noe annet?

Har prøvd å installere det jeg tror er nyeste driver-versjon. Dette var en fellespakke for mange Nvidia-kort så om noen har tips om en spesifikk driver hadde jeg vært takknemlig.

Har til og med formatert maskinen for å starte fra scratch uten at dette løste problemet.

Systemet forøvrig er et Abit-HK med XP1800, 512 MB DDR, 2x80MB Seagate, Nec 3500, Win XP Home.

Det enkleste er kanskje å finne seg et nytt skjermkort som gjør jobben til disse spillene. I prisklassen 700-1000. Tips noen??

Maskinen brukes forøvrig stort sett til barnespill, internett og fruens trang til obskure kabaler i alle mulige former.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...

Har faktisk samme problemer.

Forsøkt å oppdatere driver, uten at dette hjalp.

Har også satt inn skjermkortet i en annen maskin, også med winXP. Der krasjer det også.

Det er kun 3D-spill det krasjer på, backpacker3 f.eks er helt ok, mens Sims2 og Ringenes Herre er håpløst.

Min mistanke er nok at det enten er SP2 til winXP eller DirectX9.0 som er problemet... Det oppsto ihvertfall etter at jeg oppgraderte med disse...

Har ikke stilt på hastigheten på skjermkortet, kun satt det i og spilt.

Hva mener du forresten med psu? :dontgetit:

Nå kjører jeg på et gammelt Riva TNT2-kort med 32MB, da klager selvsagt spillene på at jeg ikke har et directx-kompatibelt skjermkort, og får da ikke spilt... :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...