Gå til innhold

Tekst over bilde i Photoshop


Anbefalte innlegg

Har et lite problem. Jeg driver å lager et bilde jeg skal ha som begynnelse i en video jeg lager.

 

Hvis du ser på bildet nedenfor så lurer jeg på hvordan man får teksten til å ha en annen farge (hvit) der som layerene overlapper.

 

Jeg har et layer med bakgrunnsfarge. Et layer med figuren og et med tekst.

 

Noen som kan hjelpe meg med dette? Jeg vet det er en funksjon for det i Photoshop, for jeg har snublet over det før, men husker ikke hvordan jeg gjorde det.

 

Bruker Adobe Photoshop 8 CS

post-215-1109771352_thumb.jpg

Endret av Aisutora
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da holder du CTRL inne samtidig som du trykker med musa på layer'n av panter'n! Dette gjelder jo selvsagt kun hvis panter'n og bakgrunden er to forskjellige layere! (hvis ikke må du fixe det!)

Så velger du teks-layeren (holder da ikke CTRL inne) og da er det bare å farge! :)

 

En annen måte du kan gjøre det på er å bruke Lasso Tool, eller Polygonal Lasso Tool for å "ringe inn" panter'n! du må også da velge tekst-layer'n for å farge den selvsagt! :)

 

Husk at ingen av disse funker hvis ikke tekst-layer'n ligger over panter-layer'n! hehe ;)

Lenke til kommentar

Tror jeg bare har det sånn, jeg likte det. Klarte forresten å få til den måten du sa etter hvert. Så nå kan jeg det og. Måtte fikse litt på den hvite skriften. Den var så hakkete, så jeg gjortde den litt mer "smooth".

 

Kjeme takk til deg. Tar å legger ut filmen nå jeg. :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...