Aisutora Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 (endret) Har et lite problem. Jeg driver å lager et bilde jeg skal ha som begynnelse i en video jeg lager. Hvis du ser på bildet nedenfor så lurer jeg på hvordan man får teksten til å ha en annen farge (hvit) der som layerene overlapper. Jeg har et layer med bakgrunnsfarge. Et layer med figuren og et med tekst. Noen som kan hjelpe meg med dette? Jeg vet det er en funksjon for det i Photoshop, for jeg har snublet over det før, men husker ikke hvordan jeg gjorde det. Bruker Adobe Photoshop 8 CS Endret 2. mars 2005 av Aisutora Lenke til kommentar
RuZleBIFf Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Da holder du CTRL inne samtidig som du trykker med musa på layer'n av panter'n! Dette gjelder jo selvsagt kun hvis panter'n og bakgrunden er to forskjellige layere! (hvis ikke må du fixe det!) Så velger du teks-layeren (holder da ikke CTRL inne) og da er det bare å farge! En annen måte du kan gjøre det på er å bruke Lasso Tool, eller Polygonal Lasso Tool for å "ringe inn" panter'n! du må også da velge tekst-layer'n for å farge den selvsagt! Husk at ingen av disse funker hvis ikke tekst-layer'n ligger over panter-layer'n! hehe Lenke til kommentar
Aisutora Skrevet 2. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2005 (endret) Jeg fikk ikke til å få det slik jeg vil ha det. Kunne du gjort det for meg? Her er Photoshop filen. Jeg vil at teksten som er over tigeren skal være hvit. Resten skal være som det er. webbbb.zip Endret 2. mars 2005 av Aisutora Lenke til kommentar
RuZleBIFf Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 her er en som er nøyaktig der hvor panter'n er! vil du ha det sånn? Lenke til kommentar
Aisutora Skrevet 2. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2005 Jess, det var det. Takker så meget. Lenke til kommentar
RuZleBIFf Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Bare hyggelig! trur kanskje jeg ville farga hele o-en, r-en og prikken iver i-en! men det er opp til deg! så litt teit ut sånn som den er nå egentlig! Lenke til kommentar
Aisutora Skrevet 2. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2005 Tror jeg bare har det sånn, jeg likte det. Klarte forresten å få til den måten du sa etter hvert. Så nå kan jeg det og. Måtte fikse litt på den hvite skriften. Den var så hakkete, så jeg gjortde den litt mer "smooth". Kjeme takk til deg. Tar å legger ut filmen nå jeg. Lenke til kommentar
RuZleBIFf Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 bare hyggelig å kunne hjelpe vettu! tar jeg veldig feil hvis jeg tipper at du ikke trykte akkurat på bokstavene!? Lenke til kommentar
Aisutora Skrevet 2. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2005 Hehe, nei der traff du spikeren på hodet gitt. Her er filmen hvis du vil se den: Aisutora - Video Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå