Gå til innhold

TrillingSIM hos NetCom


Anbefalte innlegg

NetCom har endelig skiftet ut sitt tvillingSIM (som dessverre funka dårlig), og lansert TrillingSIM...

 

Man får tre SIM tilknyttet abo (hoved-SIMkort og to ekstra SIM) Når det ringer vil det ringe på alle tre telefonene samtidig. Alle telefonene kan derfor være påslått samtidig (imotsetning til den tidligere tvillingSIM).

 

SMS blir sendt til alle telefonene. MMS kun til hoved-SIM. Ved hjelp av SMS-koder kan man selv velge om man vil ha tekstmeldinger til alle mobilene eller til bare ett eller to av dem.

 

Prisen er kroner 25,- i månedsavgift per aktive simkort.

 

Dette skal jeg prøve umiddelbart...

 

Larry

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ventet på dette siden jeg ble tvunget til å bytte til Netcom for halvannet år siden.

Så denne posten her og ringte kundeservice i går, fikk beskjed om at jeg bare skullegå innom en hvilken som helst forhandler og få konvertert sim-kortene mine (hadde tvilling abb. fra før). Trodde vel ikke helt på at det skulle være så enkelt, men stakk innom Expert på Holmen etter jobb i går, og etter en halvtime med knoting, faxing og tre samtaler til Netcom kundeservice (pluss to nye sim kort) fikk de det faktisk til.

Det "andre" kortet ble ikke aktivisert før i dag tidlig elns, men nå funker det faktisk strålende.

Lenke til kommentar

Vi har akkurat det samme problemet Cerios. "Tvunget" til Netcom gjennom jobben og har tvilling sim som suger sevje som Pondus ville ha sagt det. Jeg får prøve en annen forhandler, for den jeg var hos påstod at det var stoppet inntil videre. Har du fått de funksjonene som FireWorks nevner til å virke også. SMS MMS til bare en av telefonene osv.

Endret av Tommy Angelo
Lenke til kommentar

Har vel ikke fått testet MMS'er enda, men SMS'er gikk hvertfall til begge telefonene når begge stod på. Men, første gangen jeg satte på biltelefonen etter at

det andre kortet ble aktivert, mottok den en haug med datameldinger, som jeg ikke har peiling på hva er da...

Lenke til kommentar
Fireworks nevnte noe om noen koder som man kunne bruke slik at at sms osv bare kom til den ene telefonen.

Det gjorde jeg, og etter en samtale til 05050, fikk jeg følgende oppsrift:

 

send en tekstmelding med: TRILLINGSIM SMS AV til 1989 fra den telefonen du ikke vil ha tekstmelding på.

 

Forøvrig legger jeg ved en Spørsmål og Svar-liste som kan gi svar på det meste:

 

Telefon/Tale

 

Vil hovednummeret synes i displayet til mottaker uansett hvilken mobil det ringes fra, selv om man befinner seg i utlandet eller ringer til utlandet?

SVAR: Ja, med unntak av de landene NetCom ikke har Camel roaming med.

 

Hva skjer dersom man ringer direkte til ett av tilleggskortnumrene?

SVAR: Det vil bli gitt talebeskjeder som opplyser om kundens hovednummer.

 

Kan man ha samme PINkode på alle telefonene?

SVAR: Ja, men dette må kunden endre selv.

 

Kan man ringe fra den ene telefonen til den andre?

SVAR: Nei, det er ikke mulig å ringe fra den ene telefonen til den andre i et TrillingSIM abonnement.

 

Kan kunden kjøpe flere subsidierte telefoner på samme abonnement?

SVAR: Nei, kunden kan kun kjøpe en subsidiert telefon per abonnement.

 

Registrering

 

Kunde vil kun ha ett tilleggskort. Er dette mulig?

SVAR: JA, kunden kan selv velge om han/hun vil ha ett eller to tilleggskort

 

SMS/MMS

 

Hva skjer når man mottar SMS?

SVAR: SMS vil bli sendt til alle telefonene. Denne tjenesten er inkludert i månedsavgiften til TrillingSIMtjenesten.

 

Må kunde få SMS på alle telefonene?

SVAR: Nei, kunden kan velge å deaktivere denne tjenesten ved å sende en SMS ”TRILLINGSIM SMS AV” til 1989 fra den telefonen kunden ønsker at ikke skal motta SMS.

 

Hva skjer når kunden sender en SMS fra èn av tilleggskortene?

SVAR: Da vil nummeret som er tilknyttet tilleggskortet synes for mottakeren, og ikke hovednummeret. Dette vil endres litt senere slik at det er hovednummer som synes samme hvilken telefon SMS sendes fra.

 

Hva skjer når man mottar MMS?

SVAR: MMS vil kun sendes til hovedkortet, og MMS kan kun sendes fra hovedkortet.

 

Vil SMS’er fra innholdsleverandører eller kortnummer kopieres til alle telefonene?

SVAR: Nei, SMS’er fra kortnummer og en del andre SMS (for eksempel OTA meldinger) vil ikke kopieres til alle telefonene.

 

Personsvar og andre tilleggstjenester

 

Hva skjer med talebeskjeder dersom man har TrillingSIM?

SVAR: Varsling av personsvar vil gå til all telefonene. Dette er default, og det krever at TrillingSIM kunder har tjenesten Personsvar på sitt abonnement.

 

Kan man sette opp viderekoplinger fra alle telefonene?

SVAR: Nei, man kan kun sette opp viderekoblinger fra hovedkortett. Kunden har kun mulighet til å aktivere eller deaktivere viderekobling til Personsvar fra tilleggskortene.

 

Vil Data/faks fungere på alle tre telefonene?

SVAR: Data/Faks vil kun fungere på hovedkortet.

 

Annet

 

Hvordan kan kunden vite hvilket simkort som er i den telefonen man benytter?

SVAR: Kunden kan sende en SMS ”TRILLINGSIM” til 1989, og vil da få informasjon om hvilket kort og telefonnummer som benyttes fra telefonen.

 

Gjelder forsikringen for alle simkortene?

SVAR: Nei, forsikringen gjelder kun den telefonen som hovedkortet sitter i.

 

Kan kunden si opp et av tilleggskortene?

SVAR: Ja, kunden kan når som helst si opp ett eller begge tilleggskortene.

 

Hva skjer med tidligere Tvillingsimkunder?

SVAR: Disse kundene vil få tilsendt et brev med informasjon om de nye tjenesten, med anbefaling om å bytte til TrillingSIM. NB: Trådløs Bedriftkunder kan få Tvillingsim frem til TrillingSIM er tilgjengelig for TB. Inntil det er det mulig å bestille Tvillingsimkort fra Logistikkhuset.

 

Er TrillingSIM tilgjengelig for Kontant/youngTalk kunder?

SVAR: Nei, TrillingSIM er kun tilgjengelig for postpaid privat og bedrift.

 

 

Når blir TrillingSIM tilgjengelig for Trådløs Bedrift kunder?

SVAR: TrillingSIM vil bli tilgjengelig for Trådløs Bedrift kunder høsten 2005.

 

Hva skjer dersom en kunde ringer et nødnummer?

SVAR: Ved samtaler til nødnummer, vil nødsentralen få overført informasjon om mobilnummeret på tilleggskortet. Nødsentralen kan ikke ringe tilbake til tilleggsnummeret, og det er viktig at kunden opplyser om hovednummeret.

Lenke til kommentar

Hmmm... jeg har da trådløs bedrift. Var jo derfor jeg ble tvunget til å bytte til Netcom. Opplyste også om dette da jeg fikk trillingkortene mine, men de hadde som sagt ikke helt peiling på alle reglene, så det kan jo hende jeg egentlig ikke skulle fått det.. Kan jo også hende at kolleger som ringer meg på tilleggskortet blir belastet for samtalen elns.

Lenke til kommentar

Gjorde det enkelt: Bestilte nye simkort rett fra Netcom + at jeg sa opp tråløs bedrift..... Merkelig firma du må si opp en tjensete for å kunne få en annen men men, dem om det. 90% av mine samtaler er inngående likevel så det er ikke jeg som får regningen på manglende tråløs bedrift, men noen sure kollegaer blir det nok hehe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...