Luke Lovegroove Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 ... hvordan stiller jeg på dette? Turtallet har i det siste blitt så lavt at den kubber av seg selv om jeg ikke gir gass. Golf II 1985. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Hvilken motor er det i golfen din? Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Du kan sikkert stille turtallet, men jeg ville ha begynt med å finne ut HVORFOR turtallet har blitt for lavt. Begynn med å skifte luftfilter og plugger, se gjerne på pluggledninger og fordelerlokk etc. Flesk gjerne til med oljeskift også. Og det viktigste - tenk over hva det siste du gjorde med bilen var, kanskje er det en sammenheng. T'Weed Lenke til kommentar
Luke Lovegroove Skrevet 2. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2005 1.6L 75hk Batteriet har vært masse dødt i vinter(har ikke hatt råd til å kjøpe nytt), så det har blitt masse bakkestarter. Kan det ha hatt noe å si? Skiftet olje + tennplugger + filtre i august eller september. Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 1.6L 75hk Batteriet har vært masse dødt i vinter(har ikke hatt råd til å kjøpe nytt), så det har blitt masse bakkestarter. Kan det ha hatt noe å si? Akkurat...kan jo være at du ikke har lading. Dvs at børstene/dynamoen er gåen. Dette kan (merk *KAN*) gi symptomer som lav tomgang. Lett å måle på batteriet med motoren i gang, skal gi 14 volt + (avh av hvilken dynamo du har) Forholdsvis lett og billig å gjøre noe med. Nye børster ligger vel på ca 2 - 300,- og skal være enkelt å skifte. To skruer + evt. en kabel. T'Weed Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Hadde dynamoen vært ødelagt så å skulle Batterilyset i dashbordet ha lyst konstant selv etter motoren er startet, slukkes batterilyset etter motoren er startet så er dynamoen i orden Lenke til kommentar
Luke Lovegroove Skrevet 2. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2005 Hadde dynamoen vært ødelagt så å skulleBatterilyset i dashbordet ha lyst konstant selv etter motoren er startet, slukkes batterilyset etter motoren er startet så er dynamoen i orden ingen lys i dashbordet! Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Bruker du choken når du starter bilen? (trykke gasspedalen helt inn en gang før du starter) Lenke til kommentar
Luke Lovegroove Skrevet 2. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2005 Bruker du choken når du starter bilen? (trykke gasspedalenhelt inn en gang før du starter) Det er vel autochoke på den, så jeg gjør ingenting når jeg starter. Turtallet pleier å være veldig høyt med engang når den er kald. Men det har egentlig ikke vært det i det siste! Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Hadde dynamoen vært ødelagt så å skulleBatterilyset i dashbordet ha lyst konstant selv etter motoren er startet, slukkes batterilyset etter motoren er startet så er dynamoen i orden Joda, i en perfekt verden kanskje. Har hatt to biler med utslitte børster og samme symptomer. Ladelampa fungerte som om alt var normalt i begge tilfeller. (Suzuki og Mazda) Uansett LETT å måle med voltmeter. T'Weed Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Du er nødt til å trykke pedalen helt inn en gang for å aktivere choken (2ggr vist det er veldig kaldt) jeg har autochoke på min så jeg vet Lenke til kommentar
Luke Lovegroove Skrevet 2. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2005 Du er nødt til å trykke pedalen helt inn en gang for å aktivere choken (2ggr vist det er veldig kaldt) jeg har autochoke på min så jeg vet I didn't know. Men tusen takk for mange gode svar. Skal få skiftet batteri asap og skaffe noen nye sånne børster! Lenke til kommentar
Dan Stamnes Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 på siden av forgasseren, (tenk deg at du står foran bilen), hvis du ser etter på din venstreside (på venstresiden av gasseren), så er det en "dytte" pinne, og en skrue som står mot denne, denne skruen er koblet til gass pådraget ditt, kan være at du kan justere denne skruer for å forbedre turtallet ditt... ellers kan det være som skrevet fler steder på dette forumet, står også i F.A.Q'n oppe på siden her! Lykke til Lenke til kommentar
ME109 Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Du er nødt til å trykke pedalen helt inn en gang for å aktivere choken (2ggr vist det er veldig kaldt) jeg har autochoke på min så jeg vet I didn't know. Men tusen takk for mange gode svar. Skal få skiftet batteri asap og skaffe noen nye sånne børster! Hvis batterispenningen blir for lav, så vil motoren fuske, ikke gå sakte. Går den sakte, så er det automatchoken som er problemet. Forgasser/autochoke problemer på disse årgangene er vanlig. Når choke'n finner ut at temperaturen er OK, så skrur den seg av. På gamle gassere så blir det helst for tidlig eller for sent. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå