Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen Går I LOOP I Oppstarten.. :( Pliz hjelp

Anbefalte innlegg

Hei..

jeg har windows 2000 pro og

Maskinen virket helt fint, helt til jeg la inn ett program som skulle styre noen minneporter.., problemet er nå at maskinen ikke vil la meg komme inn i wndows.

Windows loade bilde (med den blå streken som begverer seg under) den kommer opp, også rett etter det kommer det BLÅ SKJEM i ett sekund også restarter pc`n uten at det skjer noe..

Dette har jeg prøvd uten lykke..:

Starte opp sikkerhets modus, sikkerhetsmodus uten og med nettverk og med kommando linje osv.. prøvd den funksjonen som heter "start opp med siste fungerede innstillinger" og valgt de profilene som har vært tilgjennelig

har også prøvd å starte opp fra 2000 cd`n og velge reparer med "E" og K" som har litt forskjellige funksjoner uten at jeg helt skjønte hva..

men når jeg trykker E så må jeg jo velge hvilen installasjon det er og skrive inn passord osv.. det er greit, men skal jeg skrive noe MER ???

det kommer opp en kommandolinje liksom.. skal det skrives noe mer der ?? og eventulet hva ??

Setter stor pris på alle som har noen forslag til hva jeg kan gjøre..

Takk..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

blåskjermen kommer nok ikke av et virus.. høres ut som det minneprogrammet har gjordt noe ja.. gå inn i bios. (hold inne DEL når du starter maskina) og sett på load default settings lagre innstillingene med å trykke f10 når du går ut.. det tror jeg vil gjøre susen.. hvis ikke dette funker prøv å jumpe cmos.. står hordan du gjør dette i istruksjonsboka til hovedkortet..

har hadd dette problemet sikkert tusen ganger og det har alltid vært bios instillinger som har vært fucka! virus er det neppe. blåskjermen får jeg som regels når jeg har vært for hard på minneinnstillinger..

ps: INGEN må komme å foreslå å formatere hd før ALLE andre muligheter er prøvd.. SUGER VILLT å miste alt man har på dataen. Bilder ol. som ofte ligger lagret på hd. er ofte uerstattelige. ikke alle har flere partisjoner eller disker.

Endret av jørn nilsen
Lenke til kommentar

Som jeg sa.. Jeg har hatt problemet selv. Og ja! Det er virus. Dette vet jeg pågrunn av det, som du sa suger vilt å formatere disken.. Så jeg satt den inn i en annen maskin og kopierte over filene jeg ville ha OG vips helt ute av ingenting.. 2 pc'er med samme problem. med min relativt sunne fornuft så må det være et virus.. RAM-problemer følger ikke med filene så vitt jeg vet..

Lenke til kommentar

Helt enig med jørn...hvis minne-egenskapene blir tuklet med, så kan "the blue screen of death" ofte forekomme.

Minnet er faktisk den mest vanlige grunnen til at pc`en går i blue screen.

Har hatt det samme problemet, men da var det skjermkortdriverene som ikke var gode...men da klarte eg å komme inn i sikkerhetsmodus.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...