tom waits for alice Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 Men går det virkelig ikke an å kjøpe RAM-brikker løst? Jo, men da skal du ikke kjøpe dem hos Dell. Der er de vesentlige dyrere enn andre steder. Dell bruker den gamle forretningsmodellen til bilforhandlerne: Selg bilen på tilbud og tjen på reservedeler og ekstraustyr. Geir Lenke til kommentar
Panofix Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 Men støttes andre RAM-merker, da? Dell kan jo ha ordnet det slik at det er deres egen RAM som fungerer best Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 Man kan fint bruke annen RAM også. Selv har jeg solgt den minnebrikken som fulgte med maskinen, og bruker nå annen RAM. Har ikke hatt noen stabilitetsproblemer. Lenke til kommentar
Panofix Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 Man kan fint bruke annen RAM også. Selv har jeg solgt den minnebrikken som fulgte med maskinen, og bruker nå annen RAM. Har ikke hatt noen stabilitetsproblemer. Takk for det! Men går det an at jeg kjøper 1x1 GB RAM først fra Dell (samtidig som jeg kjøper PCen), og heller kjøper til det samme siden? Det står jo noe om at de to RAM-sokkelene fungerer i lag på en måte. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 Ville uansett ikke kjøpt mye minne fra Dell, med mindre det er tilbud. De tar overpris for minne. Lenke til kommentar
Panofix Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 Ville uansett ikke kjøpt mye minne fra Dell, med mindre det er tilbud. De tar overpris for minne. Kan du finne noe billigere som overbeviser meg? Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 Ville uansett ikke kjøpt mye minne fra Dell, med mindre det er tilbud. De tar overpris for minne. Kan du finne noe billigere som overbeviser meg? På komplett.no koster en 1024 MB brikke under 2000,- uansett om det er DDR1 eller DDR2. Lenke til kommentar
Panofix Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 På komplett.no koster en 1024 MB brikke under 2000,- uansett om det er DDR1 eller DDR2. Er minnebrikker akkurat samme om de er for stasjonære eller bærbare? Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 Nei, bærbare PC'er bruker SODIMM-brikker, RAM-brikker som er mye mindre enn RAM-brikker for vanlige PC'er. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå