sir-alex Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Nå kan det snart bli slutt på å taste inn PIN-kode hver gang du slår på mobilen. Du kan bare holde den opp mot ansiktet. Japanske Omron har lansert et nytt program som skal gjøre det overflødig med PIN-kode på mobilen. Programmet OKAO Vision Face Recognition Sensor kjenner nemlig igjen ansikter på bilder tatt med kameraet på mobilen og låser opp mobilen der det er aktuelt. Høres bra ut Lenke til kommentar
eblth Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 (endret) Man kan ikke bare bruke et bilde av eieren av telefonen da...? Syns det er my smartere med fingeravtrykk-scanner, som NEC har hatt i en del telefoner! Endret 2. mars 2005 av Mr.fungus Lenke til kommentar
xadox Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 hva F skal man med det? (har skrudd av PIN-sjekken på min... ) Unødvendig... Lenke til kommentar
Tommy Angelo Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 hva F skal man med det? (har skrudd av PIN-sjekken på min... ) Unødvendig... mist telefonen din en gang, da merker du fort hvorfor man trenger en pin kode. Lenke til kommentar
Loke-- Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Men det med og holde fram bildet det funker ikke man har jo aldri et bilde av seg selv liggende ved siden av mobilen, kanskje pass/førerkort men det er jo fett da Lenke til kommentar
Algron Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Kult, men jeg liker fingeravtrykk-scanner (?) bedre. Lenke til kommentar
CPurcell Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Det burde være mulig å velge om man vil slå på tlf med holde tlf foran seg eller med pin kode. Det kan kanskje bli litt dumt å holde mobilen foran seg i noen sekunder for å slå den på liksom. Ser også for meg at jeg prøver å slå på mobilen om morran men den nekter på grunn av morratryne som ikke matcher med det vanlige ansiktet som det er tatt bilde av hehe. Eller om man for eksempel klipper håret sitt. Uansett så høres det morsomt ut. Lenke til kommentar
Sixors Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 (endret) Det viktigste er ikke fingeravtrykk scanner på mobilen, men på ulike betalings\kredittkort. Ser frem til at det kommer. Det er på forsøksstadiet. beklager OT, men litt relevant dog.. Endret 2. mars 2005 av Sixors Lenke til kommentar
phax Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 denne er jo bare genial da visst man skal slå på telefonen i mørket.. nei ikke alle ideer er like gode.. Lenke til kommentar
Erren Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 Jøssda.. Fingeravtrykkscanneren er nok en bedre idé Ellers så kan man jo som sagt hacke med et bilde De kunne sikkert ringt til Albert Hudds og fått ham til å lage et kamera som kjenner igjen objekter, slik at man bare sveiver telefonen foran ansiket litt, så kjenner den igjen om det er et bilde eller ikke Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 dette kan da ikke bli en ungdomstelefon...tenk på alle de kvisene ungdommer får gjennom tia Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå