Gå til innhold

Beste måten å dele filer i et hjemme nettverk?


Anbefalte innlegg

Hva er beste måten å dele filer i et hjemme nettverk?

Jeg tenkte da å ha 1 maskin som inneholder alle filene som jeg vil dele, sanger, filmer, dokumenter osv. Delingen skal kun skje innenfor husetes 4 vegger.

Foreløpig sharer jeg hele mapper, slik at man må gå inn på My Network places også velge show workgroup computers. Denne måten synes jeg er ganske tungvindt. Hvis jeg får venner på besøk som ikke er i samme workgroup så må de taste inn ip-adr til maskinen. Er det noen lett/lettere måte å dele filene på?

 

Vil det gå ann å spille av filmer gjennom 54mbs trådløst eller vil dette hakke?

 

Håper noen har svar..

Ken8

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det du snakker om blir da en "filserver"

Enkleste måten for å få hurtig tilgang til filene er å montere de delte mappene som nettverks stasjon, da blir de vist som harddisk med en shortcut ikon. eller du kan i explorer skrive \\maskinnavn

 

Tozer

 

EDIT: Det skal gå fint å streame filmer gjennom 54Mbit trådløst nettverk. det går til og med fint med 11Mbit trådløst nettverk. :thumbup:

Endret av tozer
Lenke til kommentar

Hvordan monterer man diskene som nettverks stasjon?

 

Hvis jeg sharer mappene mine i hjemme-nettverket og tar med pc'en på skolen. Når jeg kobler meg opp på skole nettet vil de på skolen få tilgang til de delte mappene mine? Er det mulig å passordbeskytte mappene?

Lenke til kommentar

Beskytte mappene dine ved å angi gjest ( guest ) passord på maskina di.

 

EDIT: for å montere en nettverksstasjon.

 

gå til mappen du vil montere i nettverksutforskeren, høyreklikk å trykk på montere denne nettverksstasjonen.

 

Mine Nettverkssteder > Vis datamaskiner i arbeidsgruppen > Maskinnavn > Høyreklikk på mappe > Koble til nettverksstasjon...

Endret av tozer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...