Kenneth23 Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 jeg kjører sata disken min som system disk. Men her er haka. Når jeg skal installere windows må jeg dra ut IDE hdd'en min for windows tror at den står som 'master'. Jeg har prøvd å lest manual og sett i bios oppsett.Sata 1 står som third master i bios'en. da er det selvfølgelig ikke rart at IDE'en vil være master.hvordan skal jeg få sata til å bli master!!?? noen som har samme HK og system som meg her? dette er veldig tungvint.... Lenke til kommentar
Guybrush LeChuck Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 hm.......jeg har kjøpt samme hovedkort som deg, men kjører bare s-ata nå......har egentli ingen løsning på problemet men hadde samme problemet som deg på mitt gamle socket A asus a7n8x kort. utrolig irriterende problem! kvitta meg med ide disken jeg for å løse problemet Lenke til kommentar
skulibutten Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 Hmm, Hadde no liknende problem med dette jeg også. Fikk løst dette ved å kjøre "combined mode" i Bios under SATA oppsettet. Slik at jeg da kan få tvunget SATA disken til å være master istedet for PATA disken. Lenke til kommentar
sm1pea07 Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 Hva som står hvor er vel egentlig ubetydelig. Diskmananger i winXP lar deg bytte stasjonsbokstaven etterpå. Under installasjon av winXP er det bare til å trykke på F6 = installasjon på ekstern medium som f.eks SATA eller USB. Ha klar SATA installer driver disk (følger med hovedkort / laste ned fra www.msi.com.tw) Lenke til kommentar
Kenneth23 Skrevet 3. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2005 Takk for innspillene skal teste ut litt Mvh Kenneth Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå