Dr3as Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 (endret) Kom hjem nettopp, satt meg forann pc'n og prøvde å logge meg inn på WoW. Bluescreen momentant. REbootet å prøvde på nytt, man da bluescreen rett etter bios. Så la jeg merke til at det var varmt inni der, og så da forskrekket på Reservatoren sin vanngjennomstrømnings dings at det gikk null vann igjennom. Grunnen var etter at jeg har demontert litt fant jeg noen gele lignende ting neddi reservatoren.. dette har nok tettet systemet. Men hva kan dette ha vært? hvitaktig gele greie. Hadde batterivann og fryseveske i vannet. edit: Tok å demonterte det meste.. og ja da :S det jeg var redd for.. var sånn i hele systemet mitt.. klissete ekkelt geleformet slim aktig greie.. men hva er detta? Endret 2. mars 2005 av Dr3as Lenke til kommentar
Margarus Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 det er nokk bare noe groms som har utviklet seg til gele eller noe slikt.. vil anbefale deg å demontere resarvatoren blokker osv. rense di grundig samt slanger. evt kjøpe nye slanger vis du har mulighet til det. det ligger nesten alti slike rester igjen i blokkene. Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 2. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2005 hadde det vært bare litt så joda, men her snakker vi om rimelig store klumper.. kan lisom ikke skjønne hva dette kommer fra. Venter på at pappa kommer fra digitalimpuls med en skjermkort kjøler så jeg får testa om det fortsatt er liv i systemet mitt. Lenke til kommentar
MagE Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 kan det vere en form for paknig eller lignende, brukte du vaselin når du satte på slangene? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Har du hatt i noe tilsetning i vannet,tenker da på sånt som følger med enkelte ferdigsystem eller slikt du får kjøpt for å hindre korrosjon. Kjøpte nemmelig en slik flaske hos Microplex for et års tid siden og etter at jeg blandet det i begynte det å klumpe seg,så jeg rensa hele systemet og bruker kun batterivann med litt frostvæske i . Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Har du hatt i noe tilsetning i vannet,tenker da på sånt som følger med enkelte ferdigsystem eller slikt du får kjøpt for å hindre korrosjon.Kjøpte nemmelig en slik flaske hos Microplex for et års tid siden og etter at jeg blandet det i begynte det å klumpe seg,så jeg rensa hele systemet og bruker kun batterivann med litt frostvæske i . Er nok det ja! Bruker selv destillert vann + frostveske og har aldri hatt problemer Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 3. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2005 Tingen er bare at det var dette jeg brukte selv.. batterivann og frostveske.. ikke noe ekstra. Skal skylle alt godt og sette det opp på vaskerommet en stund. Sitter på maskina mi nå.. luftkjøling bråker men ikke no gikk til helvete iallefall.. Lenke til kommentar
Kvakksalveren Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 Hmm, det føste eg tenkte på var ein variant av dieseldyr. Dieseldyr er et samlebegrep for bakterier og sopp som kan lever i blant anna diesel ol. dersom det er fritt vann tilstede. På kort tid kan dei formere seg i stor hastighet og lage store problemer i tanken og resten systemet. Sannsynligheten for dette er derimot liten. Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 3. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2005 Ikke no disel i systemet mitt nei. Klumpene var opp til en spiseskje store. Også en del mindre klumper, har demontert det meste og finnes i helesystemet.. så spyller ut godt for å få rengjort orntlig. Kan dette har kommet av at kjøleveska ikke var helt ren? noen som har vært borti noe lignende? Lenke til kommentar
Kvakksalveren Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 (endret) Ikke no disel i systemet mitt nei. Ettersom eg har skjønnt det kan dieseldyrene også leve i oljer. Men at dei lever i frostvæske var nytt. Uansett er det ein tvilsom forklaring. På ei anna side er det ganske uforklarlig at det plutselig dukkar opp masse gele i vannkjølinga. Da er min andre teori at du har tatt feil av batterivann og batterisyre. Syra har på eit eller anna vis ete opp silikonslangane på innsida. Dette er også litt tvilsomt (eller? ) Teori nr tre blir at Zalman har mista litt silikon eller sikaflex som har gått ut på dato ned i reseratoren. Sikaflex har ei lagringstid på ca eit år før den ikkje er brukandes når den er lagra i tuben, pluss/minus - ettersom. Derfor er det ingen god ide å kjøpe sikaflex på tilbud Har du forresten tatt ein titt inni slangane? Det kan jo vere ei feilvare. Eg kan ikkje begripa kor det ellers kan bli danna slike mengder gele, utenom ein dieseldyr-variant då . . . Endret 3. mars 2005 av Kvakksalveren Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 3. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2005 sett i slangene.. ikke noe uvanlig der, heller ikke noe belegg eller no slikt. Renser det godt og lar det stå en stund utenfor maskina tror jeg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå