Gå til innhold

ti 4400 vs radeon 9800 pro

Anbefalte innlegg

Hei!

Søkte litt rundt og fannt ingen lignende tråd...

Ja, som topic sier, jeg har et Nvidia ti 4400 128mb kort (begynner å bli utdater, ja jeg vet :p)

Det jeg lurer på er "hvor mye "bedre" er" Powercolor Radeon 9800 128mb PRO?

Ta gjerne med eksempler på grafikk ytelse på nyere spill som HL2, Doom3 og WoW. Helst WoW jeg har planlagt å spille og med mitt ti 4400 så ligger jeg på 10-20 fps, og det er litt "kjedelig" pluss at jeg ikke får full nytelse av "Glow Effect".

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Akkurat HVOR mye bedre et R9800 PRO vil være avhenger av spillene du skal spille. i HL2 får du betraktelig bedre ytelse, siden R9800 har hardware-støtte for DX9. Jeg spiller ikke WoW selv, men regner med at ytelsen i FPS i det minste vil bli fordoblet. MEN, du får jo kjøpt et GF 6600 til omtrent samme pris som et R9800 PRO, og det vil være et bedre kjøp, med mindre du handler privat.

Sikkert noen som gidder å lete frem sammenligninger av kortene for deg, jeg orker ikke akkurat nå. *lat* :thumbup:

Lenke til kommentar

Ok, da har jeg sett litt etter 6600 kortene.

Fant disse to: XFX GeForce 6600GT 128MB GDDR3 AGP og Asus N6600GT GeForce 6600GT 128MB GDDR3 AGP.

Eneste forsjell er vel produsent, men da lurer jeg på: er det noen ytelses forsjell eller bare design og bundle?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...