billebass Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Jeg har en pc med to dvd spillere/brennere og to Hardisker. Det er to ide kabler som da begge koblingene på er brukt. Jeg tenkter på å skaffe meg en intern 200gb harddisk til, men lurer på om dette går? og eventuelt hvordan. Jeg har sett litt rundt etter ide kalber med tre kobliinger til hder , men har ikke funnet det. Hvordan skal jeg få til en tredje harddisk? Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 PCI-kort med en IDE-kontroller til. Du kan ikke koble flere enn to IDE-enheter per port, da du kun har master og slave. Lenke til kommentar
jovaa Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 (endret) Kjøp en IDE kontroller som du setter i en ledig PCI port. http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=110632&cks=PLS :edit: doh, for seint. Endret 2. mars 2005 av jovaa Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Du kan kjøpe deg et IDE/RAID kontroller kort. Det er et kort du pytter i et ledig PCI spor, som gir deg tilgang til "x" antall porter. Det er vel det beste, ved tanke på oppgradering. Har ikke hovedkortet ditt støtte for SATA harddisker? Lenke til kommentar
billebass Skrevet 2. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2005 så et ide/raid kontroller kort er det beste ja. Om hovedkortet støtter SATA hardisker har jeg ingen aning om. Denne pcen er en relativt ny dell pc, om det hjelper, heh. Lenke til kommentar
jovaa Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Åpne lokket å se etter da vel. Lenke til kommentar
billebass Skrevet 2. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2005 la oss hypotetisk si at jeg hadde SATA , hvordan ville det forandre saken? Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Da kunne du kjøpt en S-ATA disk og satt inn uten noen problemer. Lenke til kommentar
H80 Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Hvis jeg var deg hadde jeg kuttet ut det ene optiske drevet og satt inn en harddisk i steden. Ellers kan du jo kjøpe en PCI S-ATA kontroller. Så får du brukt den nye disken også når du bytter hovedkort om to-tre år. Lenke til kommentar
jovaa Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Åssen Dell PC er det da? De fleste hovedkort nå til dags har jo s-ata kontakter. Lenke til kommentar
billebass Skrevet 2. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2005 Jeg regner med at jeg ikke har det. da kjøper jeg en ide kontroller da, takk for hjelpen. Lenke til kommentar
billebass Skrevet 2. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2005 det er en dimension 2400. kjøpt for et og et halvt år siden tror jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå