Gå til innhold

Windows XP installasjonsproblemer

Anbefalte innlegg

Hei igjen! Jeg spurte her i går etter hjelp med en bærbar pc som hadde fått virus.

Jeg fant ut at viruset hadde fjernet en fil som gjør at jeg ikke får starta Windows.

Jeg ble da anbefalt å reparere Windows ved hjelp av en cd.

Dette har jeg nå gjort, men jeg kommer ingen vei.

Til å begynne med får jeg to (eller tre) valg.

Installere Windows eller reparere. Når jeg velger reparere så må jeg skrive inn administrator-passord, men den vil ikke godkjenne passordet!

Greit nok, lite å gjøre med det.

Men en annen mulighet er å velge installere istedet for reparere, for da kan jeg også velge reparere litt senere. Da starter den installasjonen som normalt, men reparere istedet.

Men greia er at ettersom den fila LSASS.exe mangler, så får jeg ikke starta installasjonen! :cry:

Den begynner, men det står "finner ikke objekt" og med ett knappevalg. "OK".

Trykker jeg på den restarter maskina seg.

Så jeg lurte på hvordan jeg kan eventuelt redde det som er på harddisken?

Er det noen mulighet? Er det mulig å få reddet all dokumentene til vedkommede som bruker pcen? Det er en lærer, så alt av fravær og karakterinformasjon ligger der regner jeg med.

What should i do!?? Begynner å bli desperat her! Både jeg og "The boss"! :no:

Alle svar er jeg takknemlig for!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, men er det ikke mulig å lage en boot diskett som leser NTFS da? For det virker som om at alt jeg trenger er å få kopiert den fila den mangler over på harddisken.

Og hadde jeg fått lest harddisken, hadde jeg kanskje kunne fått koblet til en USB-harddisk for å kopiere over det viktigste.

Lenke til kommentar
Jeg ble da anbefalt å reparere Windows ved hjelp av en cd.

Dette har jeg nå gjort, men jeg kommer ingen vei.

Til å begynne med får jeg to (eller tre) valg.

Installere Windows eller reparere. Når jeg velger reparere så må jeg skrive inn administrator-passord, men den vil ikke godkjenne passordet!

Du trykker på reparere for tidlig. Du må velge innstallere windows, deretter får du et valg om du vil innstallere på nytt eller reparere.

Lenke til kommentar

Ja, jeg gjorde det også, men ettersom maskina mangler den fila, så får den ikke starta shellet. Eller jeg kommer til installasjonen og det står punktvis hva som har blitt installert og hva som skal bli installert, men så kommer det opp en feilmelding der det står at den fila mangler også restarter den seg.

Så det går i en slags loop uten at jeg får til å gjøre noe. :cry:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...