Goliath Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 (endret) Alle som bruker Firefox bør ha AdBlock som extension. AdBlock blokker som sagt, reklamer og all dritt og møkk som finnes på nettet. Nå, i AdBlock kan man portere sine lister over blokkerte adresser og syntes det kanskje hadde vært en god idè hvis vi som bruker AdBlock kan samle alle drittadressene i en "ultra" liste hvor den mest omfattende reklame har blitt blokket for norske, så vel som utenlandske, sider! Legger ut min AdBlock liste, den er ganske liten nå... (btw, ved å åpne opp lista i notepad, får du se hvilken adresser som er blokket!) ***EDIT: Eksportere AdBlock liste: Firefox -> Tools -> AdBlock -> Preference -> AdBlock Options -> Export Filters Importere AdBlock liste: Firefox -> Tools -> AdBlock -> Preference -> AdBlock Options -> Import Filters Endret 2. mars 2005 av ohh-noo Lenke til kommentar
mandela Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 (endret) hva med iframe blocking? det er ikke særlig digg når ekstrem iframes blocking ødelegger layouten på siden. prøv f.eks. å kjøre iframe block fullt ut på aftenposten.no og se hva som skjer Endret 2. mars 2005 av modellmakt Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 2. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2005 her er mitt skjermbilde av Aftenposten med blokket iframes. Ser bra ut... Lenke til kommentar
mandela Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 var slik hos meg også fra tid til annen, men ganske ofte vil ikke tekst plassere seg i boksene, men flyter utover annen tekst Lenke til kommentar
gresh Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Det er bedre å bruke RegExp filter i stedet for å legge til hver eneste url reklamen har. Du vil jo til slutt få en enormt lang liste slik du gjør det. Her finner du noen eksempel flere eksempler Slik ser min liste ut: [Adblock] /\D(588|468|234|120)x(600?|120|90)\D/ googlesyndication .yimg.com/a/ /\/buy_assets\// /[\W\d_](top|bottom|left|right|)?banner(s|id=|\d|_)[\W\d]/ /[\W\d](double|fast)click[\W\d]/ /[\W\d]click(stream|thrutraffic|thru|xchange)[\W\d]/ /[\W\d]value(stream|xchange|click)[\W\d]/ /[\W\d]dime(xchange|click)[\W\d]/ /[\W\d](onlineads?|ad(banner|vertising|click|-?flow|frame|ima?g(es?)?|_id|js|log|serv(er|e)?|stream|_string|s|trix|type|vertisements?|v|vert|xchange)?)[\W\d]/ reklama /sp(onsor|ymagic)/ /top(100|cto)/ /(hot|spy)log/ /\W(cy|r)?c(ou)?nt(er|ed)?\W/ /banner.html *advertising.*/ .tradedoubler. .adbureau.net *.imrworldwide.com .big-boards.com/ .adx.nu .digi.no/annonser/ /banner/banner.php3?* Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 2. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2005 hva gjør RegExp ? Lenke til kommentar
dabear Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 regular expression. Regulært uttrykk. Det brukes for å matche tekst på forskjellige måter Lenke til kommentar
gresh Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Regular Expression(s) (RegExp) Regular expressions are used by many text editors and utilities to search and manipulate bodies of text based on certain patterns. Many programming languages support regular expressions for string manipulation. Lenke til kommentar
miCro Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 var slik hos meg også fra tid til annen, men ganske ofte vil ikke tekst plassere seg i boksene, men flyter utover annen tekst Aftenposten.no har alltid sett helt fin ut også i min Firefox, med iframes blokkert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå