Jtand Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Hvis jeg kjøper en mobiltelefon til 1 kr med f.eks 12 mnd Djuice Nonstop abbonement. Kan jeg da stoppe abbonementet når jeg vil? Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Ja, men da må du betale deg ut av bindingstiden. Lenke til kommentar
CPurcell Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Når du kjøper en tlf med abbonement så skriver du under på kontrakten hvor det står om 12 mnd bindingstid. Hvis du vil stoppe abonnementet må du da betale et gebyr for å gjøre opp for den tiden som er igjen av bindingen. Lenke til kommentar
Kridal Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 Hvor mye koster det da? I mitt tilfelle har jeg tele2 pluss.. Er inne i min første måned.. Lenke til kommentar
gresh Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 Du leser vel avtaler for du skriver under på dem?... I avtalen mellom deg og Tele2 står det nettopp hva som skjer om avtalen brytes, hvilke plikter og retter hver av avtalepartene har osv. Er ikke Tele2 kunde så jeg vet ikke hva som står i avtalen, men jeg synes du burde ta deg tid til å lese gjennom hva du egentlig har signert på at du aksepterer. Lenke til kommentar
Markaren Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Å kjøpe seg ut av bindingstiden blir nok en dyr afere, men det spørs hvor mye mobilen koster. + at et abonoment er dyrere en å kjøpe mobilen kontant.. Lenke til kommentar
geokri Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 les kontrakten din da før du underskriver den, står i den hva det koster, men skal spare deg jobben med å lese, og fortelle at å kjøpe seg ut av bindingstiden til Tele 2 koster 2000,- Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Tele2 mobilpluss koster 2000,- å si opp med en gang, tror dette beløpet senkes hvert kvartal, men jeg husker ikke nøyaktig hvor mye. Et lite tips: når man skriver under på noe, så har du som kunde _opplysningsplikt_, dvs at du er pliktig å kjenne til alle vilkår i kontrakten før du skriver under. Lenke til kommentar
MissAngel Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 han spurte nå bare om hvor mye det kostet da, er ikke alltid like lett å huske på slikt... Anyway: 2000? det var dyrt... Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Er vel ikke så rart at Tele2 og andre selskaper vil ha igjen litt hvis du bryter avtalen, for ellers hadde man jo tjent på å kjøpe med abo. og bare bryte det med en gang... Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Anyway: 2000? det var dyrt... Kommer an på det; er jo ikke mer enn rett og rimelig hvis telefonen han har fått for en krone koster 2000 eller mer... Lenke til kommentar
MissAngel Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Sant nok det, men uansett waaay dyrere enn andre selskaper.. Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Ja, det er dyrere enn andre selskaper, men kan jo hende Tele2 også sponser telefonene mer. Forbrukerombudet har fattet vedtak om at operatørene må senke bindingstidbruddsavgiftene etterhvert som kontrakten nærmer seg slutten. De fleste reduserer hvert kvartal, mens Netcom f.eks nå senker hver måned og man slipper unna med å kun betale den resterende månedsavgiften. Lenke til kommentar
MissAngel Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Samme gjør og Telenor, de har en månedlig gebyrreduksjon på 100 kr, da blir det ikke dyrt å si opp bindingen etterhvert + man har mulighet for fornyelse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå