Gå til innhold

Billig kompakt digitalkamera

Anbefalte innlegg

Trenger et billig og lite digitalkamera som jeg kan bruke til feks å ta med på fester, knipsing til websiden min osv. Behøver ikke zoom (men det hadde vært et pluss om det var mulig) og ikke mer enn 2 mpx. Regner med at det blir lite framkalling fra det kameraet da vi har et annet til slikt bruk.

Men det må være ultra-lite og portabelt for jeg orker ikke drasse på en stor klump til daglig. Og så klart ønsker jeg sånn nogenlunde gode bilder ;)

Noen gode tips?

PS: max pris ca 1700 kr...

Endret av nils-arne
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

stemmer også for ixus i. men må nok opp rundt 2000,- da

evt et annet brukt ixus kamera for en billig penge.

ixus 30, eller exilim hadde jo vært det aller beste. men da må du opp rundt 2500,-

de fleste billigkameraene er som regel ganske mye større..

Lenke til kommentar

Canon Digital Ixus i virket som et passende kjøp jah. Må vel bare begynne å spare da ;)

Det virket i allefall som et kamera som passet perfekt til mitt bruk. Tusen takk for all hjelp hittill folkens.

Btw, en ting mens jeg husker det. Jeg har et Ixus 430 som jeg er veldig fornøyd med. Men hvordan får jeg det til å ta kjappere bilder? Må jeg da slå av autofokusen?

Lenke til kommentar

du har en funksjon du kan velge for å ta raske serier med bilder. tegnet på knappen ser ut som tre firkanter som overlapper hverandre.

men for at du skal klare ta raskest mulig bilder burde du bruke manuelle instillinger og helst ikke blits da.

forresten, visst du allerede har et ixus 430 hvorfor trenger du et nytt digitalkamera til festebilder da? trodde det burde holde imassevis.. eller er det pga størrelsen?

isåfall ville jeg vurdert og solgt 430 ixus'n å invistert i ixus 40 da. ;)

Lenke til kommentar
Btw, en ting mens jeg husker det. Jeg har et Ixus 430 som jeg er veldig fornøyd med. Men hvordan får jeg det til å ta kjappere bilder? Må jeg da slå av autofokusen?

Trykk utløseren halvt ned for å forhåndsfokusere/låse fokus. Når du så trykker helt ned, tas bildet umiddelbart. Totalt går det da også raskere enn om du ber kameraet gjøre alt på en gang.

isåfall ville jeg vurdert og solgt 430 ixus'n å invistert i ixus 40 da.
Ixus 40 har ikke helt samme bildekvaliteten på grunn av mindre og dårligere optikk. Ixus 430 er fortsatt bedre på bildekvalitet.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...