Aalton Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 (endret) De beste mobiltelefonene Stor mobiltest. Vi har sett på et lite knippe av mobiltelefoner som virkelig kan gjøre jobben. Les hele artikkelen her Hentet fra Pc-World.no Endret 2. mars 2005 av Omy Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 (endret) Når jeg leser denne 'testen' så lurer jeg nesten på en ting: Har de prøvd telefonene? I mine øyne så virker det som om de har sett på et ark med spesifikasjoner; ikke mobilen. Grunnen? Det ligner som en forhåndstitt rett og slett. En annen ting at de holder feil fokus når det gjelder smarttelefoner :-/ Men ærligtalt så forventer jeg ikke for mye fra det hold PS: Jeg endret topicen litt. Endret 2. mars 2005 av Remerser Lenke til kommentar
molna Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 De har i såfall sett feil på spesifikasjonene. S65 er langt fra 155 gram 98 gram er vel det korrekte. Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Ah, riktig det, må si at jeg ikke leste testen altfor grundig :-/ Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 2. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2005 Remerser: der er jeg enig med deg, men deh ar vel tetet de, mne ikke på langt nær så god som Dinside.no sine tester... Er enig med deg at vi burde forvente mer i fra pcworld som er et så interesangt datalad. Jeg tenkte og endre den selv så takk (topic). Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Remerser: der er jeg enig med deg, men deh ar vel tetet de, mne ikke på langt nær så god som Dinside.no sine tester... Er enig med deg at vi burde forvente mer i fra pcworld som er et så interesangt datalad. Jeg sa absolutt ikke at man bør forvente mer av Pc-World; tvert imot. Har ikke det beste forholdet til Pc-World, dinside (tv2 hjelper deg) og Hjemme-PC tester, særlig av mobiler Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 2. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2005 Joda du sier noe... Jeg vil påstå at Hjemme pc, Tv2 hjelper deg, Pworld.no paser seg bedre til Pc-Tester enn Mobil-tester, men jeg må si at jeg forventer meg mye... Men er det ikke Edge Standar på nesten alle Prof telefoner i dag? la merke til at den andre Siemensen ikke hadde kamera eller Edge Teknologien innebygd... Men jeg likte den tastatur funksjonen... nærmere litt fancy. Omy Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Men er det ikke EDGE standard på nesten alle profftelefoner i dag? Jeg la merke til at den andre Siemensen ikke hadde kamera eller EDGE... Men jeg likte den tastatur funksjonen... Litt fancy. Jeg regner med at det er Siemens SK65 du viser til? Vel, det er riktig at den mangler kamera, og kanskje også EDGE (litt usikker der, ser ingen sikre kilder på at den ikke har det). Det spesielle med denne telefonen er BlackBerry, noe som er svært populært særlig i statene. Men problemet er nok at dette ikke støttes av noen opperatør i Norge (iallefall sist jeg 'sjekket'); og da mister denne telefonen mye av fordelene, da ville jeg nok heller ha anbefalt S65 Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 2. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2005 Jepp det var SK65 jeg tenkte på, den har vel ikke edge, Står i artikkelen, men som du sier så er det usikre kilder.. Jeg vil håpe at den har det. Jeg la merke til denne Blackberry funkjsonen, men ser ikke helt visen med og slippe den her i norge hvis funksjonen ikke støttes, men de sa jo at Play now på SE ikke ble støttet av noen operatører så vi får se... Mne his det ike støttes så vil jeg støtte deg i og anbefalle Simens S65 med sin elegante skjerm og Kameraet som tar ganske bra bilder.... Var ike den også den første med megapixel kamera som hadde den kvaliteten..? har hørt at neon merker med 1,3 MP ikke har så høy oppløsning, mens simens har det.. Noen som vet? Lenke til kommentar
scoot Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 De har i såfall sett feil på spesifikasjonene. S65 er langt fra 155 gram 98 gram er vel det korrekte. La jeg merke til å.. Veldig så tung den pluttselig ble Lenke til kommentar
molna Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Omy: SK65 som selges i Norge har ikke BlackBerry-klienten. Og, SK65 støtter ikke EDGE nei. Alle med 1,3MP kamera har samme oppløsning. 1,3MP ER oppløsningen. Det du tenker på er kanskje endel mobiler som ble markedsført som MP-mobiler, men egentlig var like under 1,0MP (som f.eks Nokia 7610, Sharp GX30 osv..) Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Telefonen er en klar konkurrent til Nokia 6230 og Sony Ericsson K700Men hvorfor er ikke disse mobilene på lista da? Dette var en utrolig merkelig test i mine øyne, klart siemens S65 er en grei mobil, men første plassen er vel å ta litt hardt i... Jeg har selv prøvd den og gjort opp min mening. Men så er jo alle forskjellig når det gjelder smak og behag også da! Er det en meningsmåling eller synspunktene til en skribent? Lenke til kommentar
genser Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Kan ikke si jeg er overrasket. Dinside og TV2 sine tester har alltid vært artig lesning, og nå legger PC-world seg inn i listen over ukompetente mobiltestere. Det er veldig vanskelig å sammenligne f.eks. Nokia 9500 og Siemens S65 under samme kriterier, og derfor bør man ikke gjøre det heller. At S65 vant er temmelig rart synes jeg, og jeg er ihvertfall langt fra enig. Lenke til kommentar
scoot Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Arehei, la oss ikke glemme Vg testen, som er basert på "forbruker-forbundet" eller noe Den var morsom.. Vg`s juletest tror jeg den het! Lenke til kommentar
molna Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 At S65 vant er temmelig rart synes jeg, og jeg er ihvertfall langt fra enig. At S65 hadde blitt kåret til den beste ville bare vært naturlig (ikke glem prisen), men jeg tror nok rekkefølgen hos PC-World i dette tilfellet er tilfeldig. Lenke til kommentar
CheGuevara Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Egentlig tror jeg bare at de har tatt ut de beste mobilene, S65 er ikk kåret til den beste telefonen, men i sin klasse er den det, samme med f.eks 9500 og S700i, tror jeg. Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 2. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2005 Omy: SK65 som selges i Norge har ikke BlackBerry-klienten. Og, SK65 støtter ikke EDGE nei.Alle med 1,3MP kamera har samme oppløsning. 1,3MP ER oppløsningen. Det du tenker på er kanskje endel mobiler som ble markedsført som MP-mobiler, men egentlig var like under 1,0MP (som f.eks Nokia 7610, Sharp GX30 osv..) Takker for info'n Men hva er da så stort med Sk65? Jepp det var de 1,0 Mp tlf'a Som jeg tenkte på... Skrev litt feil, men Det er jo litt feil og markedsføre telefoner med 1,0 MP kamera og så har de ikke det Noen som vet om W800 og K750i Faktisk har 2,0 MP kamera og ikke under Det er vel ikke neon offisiell test dato på denne telefonen? Noen som vet når testerne får et eksemplar? Lenke til kommentar
molna Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Det store med SK65 (i Norge da..) er vel QWERTY-tastaturet og at den ikke har kamera. Endel firmaer forbyr vel sine ansatte å ha mobil med kamera. Men i hovedsak BlackBerry-klienten selvsagt. Som lar deg lese Word- og Excel-filer, har en egen web-browser osv, i tillegg til avansert e-mail. Så har den Push-to-Talk, men det støtter vel ikke norske operatører heller... Lenke til kommentar
genser Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 -- Dette har svært lite med tråden å gjøre. Resten av det om w800 og k750 kan vi ta i rykter og nykomlinger. For å være nøyaktig tar de bilder med 1,92 megapikseler. Forskjellen er ikke stor uansett. Det spesielle med SK65, bortsett fra blackberry-støtten, er vel tastaturet Lenke til kommentar
Mr team Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Er enig med at ikke alle tester er bra, eller noen er så grundig som de burde være. Men uenighet om tester og testresultat vil det alltid være, tror ikke Amobil og sine tester alltid er helt til å stole på heller...? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå