Appiz Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Vil legge inn noen filmsnutter fra vhs til pc, men får det ikke til..har installert pinnacle 9se. pc'en min er en medion, kjøpt på prix for en stund tilbake (hvis noen husker det tilbudet de hadde). I fronten på pc'en er det innganger for audio og video (phonoplugger gul, rød, hvit og en s-video). Når jeg kobler til phonopluggene får jeg lyd fra filmen inn på pc'en men ikke noe bilde, og bruker jeg s-video pluggen, skjer det ingenting..Når jeg går inn på enhetsbehandling å ser finner jeg to alternativ til skjermkort (RADEON 9800XT og RADEON 9800XT SEC). Bruker jeg kanskje pinnacle feil? Regner med jeg skal bruke capture når jeg vil ha film inn på pc'en..Når jeg trykker der kommer bare web-kameraet mitt fram....PS! Har lite greie på sånt (derfor spør jeg) Lenke til kommentar
Appiz Skrevet 2. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2005 Når jeg trykker Capture får jeg to valg. DV Camcorder eller Web-cam. Det går ikke ann å bruke DV Camcorder heller...hjelp hjelp!! Lenke til kommentar
Appiz Skrevet 2. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2005 nå har det vært over 20 visninger på spørsmålet mitt og det er fortsatt ingen som klarer å svare her..trodde det sirkulerte masse lure mennesker her jeg..har spurt om det før men får aldri noe svar... Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 (endret) nå har det vært over 20 visninger på spørsmålet mitt og det er fortsatt ingen som klarer å svare her..trodde det sirkulerte masse lure mennesker her jeg..har spurt om det før men får aldri noe svar... Kanskje fordi du ødelegger din egen tråd? Når folk kommer over tråder som har vært oppe mange ganger før, og det allerede ER 2 innlegg i den tråden, så regner mange med at du allerede har fått svar på det du lurte på. Og når du i tillegg formulerer deg som du gjør, så er det lite fristende å ta seg tid til å svare. Det virker som om du tar det som en selvfølge at folk skal komme å forklare deg hvordan du skal gjøre det innen 2 timer Endret 2. mars 2005 av jh_ Lenke til kommentar
esbe Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 nå har det vært over 20 visninger på spørsmålet mitt og det er fortsatt ingen som klarer å svare her..trodde det sirkulerte masse lure mennesker her jeg..har spurt om det før men får aldri noe svar... Kanskje fordi du ødelegger din egen tråd? Når folk kommer over tråder som har vært oppe mange ganger før, og det allerede ER 2 innlegg i den tråden, så regner mange med at du allerede har fått svar på det du lurte på. Og når du i tillegg formulerer deg som du gjør, så er det lite fristende å ta seg tid til å svare. Det virker som om du tar det som en selvfølge at folk skal komme å forklare deg hvordan du skal gjøre det innen 2 timer Fullstendig enig med deg. Det er vel ingen som gidder å svare på noe som er formulert på en slik måte. Til det er det altfor mye annet interessant å engasjere seg i Jeg synes forumet burde holde et vist nivå. Kanskje det bør innføres aldersgrense her? Dessuten, det som det refereres til her er besvart temmelig mange ganger i forumet. Jeg regner med at en person som er inne på nettet må kunne klare å finne nogenlunde frem. Jeg synes en eller annen moderator burde begynne å rydde opp i forumet. Ellers så er det jo enkelt og fristende å finne andre fora som holder en litt bedre klasse. Lenke til kommentar
TurboDigital Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Går det an å stille spørsmål her inne uten å få sleivete svar tilbake? Jeg bare lurer! Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Går det an å stille spørsmål her inne uten å få sleivete svar tilbake? Jeg bare lurer! Absolutt, men jeg kan skjønne mange nye forum-brukere. De fleste nye her på forumet vil oppleve å få noen "sleive" svar på spørsmål, noe av grunnen til dette er at folk som har vært på forumet lenge ser seg lei av at samme spørsmål til stadighet dukker opp om og om igjen, spørsmål som man lett finner svar på med et søk her på forumet. Da kan det fort bli en litt dårlig tone, dessverre. Jeg er somregel ikke så kvass i tonen selvom nye forum-brukere f.eks. har et dårlig topic, feilposting, eller stiller spørsmål som har vært opp mange ganger før. Men jeg liker folk som kun kommer innom forumet når det er noe de lurer på, og da har en dårlig tone, og forventer at folk skal stå på pinne for de og svare de med en gang. Jeg har sett mye unødvendig "flamming" av nye brukere, det er synd. Det kan virke som om noen rett og slett liker å rakke ned på folk om de gjør noe "dumt". Men om man tar seg litt tid her på forumet, så lærer man fort "reglene". Lenke til kommentar
Appiz Skrevet 3. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2005 Jeg har iallefall funnet ut at jeg vil avslutte profilen min på dette forumet, da dette ligger litt for høyt for meg i dataverden. Fikk tips av en jeg kjenner at hvis jeg lurte på noe så brukte jeg dette forumet, for fikk man svar med en gang. Stemmer ikke syns jeg. Og i stedet for svare på det egentlige spørsmålet så maser dere fortsatt om at jeg har ødelagt min egen tråd..Hvem andre har ødelagt den tråden da??? Trodde det var kommet et svar i dag jeg, men neida. Bare kommentarer om hvordan jeg hadde ødelagt min egen tråd og oppførsel på forumet. Så hvis noen har lyst og fortelle med hvordan jeg avslutter her for godt, så er jeg glad for det. På forhånd HJERTELIG TAKK! Lenke til kommentar
TurboDigital Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 Jeg har iallefall funnet ut at jeg vil avslutte profilen min på dette forumet, da dette ligger litt for høyt for meg i dataverden. Fikk tips av en jeg kjenner at hvis jeg lurte på noe så brukte jeg dette forumet, for fikk man svar med en gang. Stemmer ikke syns jeg. Og i stedet for svare på det egentlige spørsmålet så maser dere fortsatt om at jeg har ødelagt min egen tråd..Hvem andre har ødelagt den tråden da??? Trodde det var kommet et svar i dag jeg, men neida. Bare kommentarer om hvordan jeg hadde ødelagt min egen tråd og oppførsel på forumet. Så hvis noen har lyst og fortelle med hvordan jeg avslutter her for godt, så er jeg glad for det. På forhånd HJERTELIG TAKK! Ja, det er ikke lett å være nybegynner har inne, uten å bli overhøvlet av besservissere. Synd at det ska være slik. Kanskje moderator har en jobb å gjøre her? Gi beskjed dersom du finner et forum som har takhøyde... Lenke til kommentar
esbe Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 Nei,nå begynner det å bli voldsomt mye vrøvl her! Dette skal da ikke være et furteforum? Hvor hårsår går det an å bli? Lenke til kommentar
Dykkern Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Jeg hopper rett inn, men kanskje for sent, i diskusjonen: Jeg mistenker at PC'en din bare har Video-UT. Er du 110% sikker på at den har video-INN? Det er fortsatt ikke helt vanlig. Hvis dette har vært luftet før i diskusjonen så unnskyld, men det var så mange meninger om ting som lå på siden av spørsmålet at jeg hoppet over noen av de innleggene. Lenke til kommentar
Bulle Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 for å være litt konstruktiv jeg også så vil jeg tipse deg om forumet på www.nva.no. Mulig du kan få hjelp der hvis du tenker litt på hvordan du formulerer deg og kanskje unngår å poste frustrasjonen så klart...... Lenke til kommentar
Lou Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Tror nok også at du kun har video ut. Har gjort dette noen få ganger selv, og da har jeg først kopiert over på et DV kamera. Gjør det litt enklere å importere til pc, og få et ok resultat. Lenke til kommentar
Hete Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Siden du har Pinnacle har du kanskje også et Firewire-kort? Jeg er ikke så veldig erfaren innen dette men har selv lagt inn noen filmer fra VHS. Da har jeg koblet VHS til en analog inngang på det digitale kameraet som igjen er koblet til PC'en gjennom Firewire. Og så bruker jeg capture i Pinnacle. (Jeg kan ikke ha film i det digitale kameraet når jeg spiller over på denne måten!) Lenke til kommentar
esbe Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Siden du har Pinnacle har du kanskje også et Firewire-kort?Jeg er ikke så veldig erfaren innen dette men har selv lagt inn noen filmer fra VHS. Da har jeg koblet VHS til en analog inngang på det digitale kameraet som igjen er koblet til PC'en gjennom Firewire. Og så bruker jeg capture i Pinnacle. (Jeg kan ikke ha film i det digitale kameraet når jeg spiller over på denne måten!) Riktig, du bruker rett og slett kameraet ditt som D/A konverter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå