Fjodorgrim Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Har et pc-card/cardbus usb2 kort med ekstern powersupply.. MÅ jeg koble på den eksterne powersupplyen dersom jeg ikke skal trekke strøm fra USB2 portene? Jeg testa å koble på en usb mus.. det gikk uten psu'en .. ?! Hjelp ! Håper ikke jeg ødelegger noe.. Det er så styr å finne en ekstra strømkontakt til PSU enheten... Lenke til kommentar
underground Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Vis det funker med en mus så gjør det sikkert ingenting og ikke bruke power adapteren. Men mulig du får problemer med ting som krever mer. f eks en ekstern harddisk/cd/dvdrom. Lenke til kommentar
xhenrik Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Skal bli vanskelig å drive ekstern hdd/cd med psu-en uansett, siden usb skal levere 5V. Da må du ned på 2.5". Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Det eneste som skjer hvis den leverer for lite strøm er at enheten du kobler til ikke fungerer. Den blir ikke ødelagt på noen som helst måte. Så du kan trygt bruke den uten ekstern strømforsyning. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 (endret) Utstyr som bruker under 100mA eller mindre kan kobles direkte til en hub. I en usb plugg rett på mskinen skal du kunne få 500mA. Huber osv med adaptere i skal en kunne få 500mA. er litt usikker på dette kortet, men det trenger helt sikekr atdapteret for å kunne bruke mer enn 100mA siden det fugte med......... Endret 2. mars 2005 av sesteen Lenke til kommentar
Fjodorgrim Skrevet 3. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2005 Men hvis min eksterne DVDbrenner har sin egen powersupply .. Vil det da bety at den kanskje kan klare seg uten at USB cardbus kortets PSU er koblet på ? Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 Bruk DVD brennerens egen strømforsyning så er det bare å kople til usb2.0 kortet ditt. Jeg har en ekstern 2,5" HD, den har 2 usb plugger, den ene er til strøm og den andre er til trafikk. Det er ingenting i veien for å hente strømmen fra en av de gamle usb1.1 portene og kjøre trafikken gjenom PC kortets usb2.0 port uten å kople til PC kortets strømforsyning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå