Gå til innhold

Celeron prosessor. Velge eller styre unna?

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe meg laptop. Pris er en viktig faktor, så da kom spørsmålet om Celeron prosessor opp.

Hvordan er denne rosessoren ytelsesmessig i forhold til andre prosessorer? Har noen tester å vise til?

Vet det er en guide på forumet, men siden den er godt over 1 år gammel, hadde det vært greit å få noen nye tanker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Avhenger av hvilken Celeron det er. Bruker de desktop versjonen som heter "Celeron D" gir det svært bra ytelse i forhold til pengene. Desktop versjonen UTEN "D" gir lav ytelse i forhold til pengene/MHz.

Mobile versjonen av Celeron kan jeg ikke uttale meg om.

Mvh

Kjetil

Lenke til kommentar

Har selv sedd meg om etter en rimelig bærbar, tror nok at en skal være mer ops på hvilket grafikkort som er i, enn cpu, når det gjelder de rimligste bærbare. Og vel nå kommer coop med nytt tilbud av den der medion saken som fikk sån skryt , bare det at den nå også har TV-kort. Coop tilbud

Vet ikke selv helt hva jeg synes om å kjøpe sånne tilbud, men er nok greit, og gir da vitterligen masse for pengene. Men jeg skal ha en enda rimeligere så jeg går nok for en fiutsji simens med xp-m-3000 og sis M760 tror jeg det var.

Endret av Osse
Lenke til kommentar

Celeron er greitt i dei fleste tilfellene. so lenge du ikkje skal slite den ut med spel. Celeron D er som nemnt den beste. ein laptop med celeron M yter veldig godt. den har nok power å dra det meste av skrivebord applikasjoner lekende lett... folk som syter over at den er treig og maskina trenger halvtime for å starte opp eit program har rett og slett berre masse drit på dataen som sakker den ned og dei overdriver ein god del. har brukt fleire bærbare med Celeron M og brukar ein stajsoner på jobb med celeron d og begge to klarer seg heilt fint til det bruket dei er satt til...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...