macgyver100 Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Hei Er det noen som har erfaring med å kjøpe PDA fra utlandet. Tittet innom en amerikansk webside. Der ligger f eks iPAQ hx4705 Pocket PC til kr 4 030,-, på idedata koster denne 6113,- inkl mva. Ser det er mye å spare i kroner og øre, men det er selvsagt dette med garanti, mulighet for reprasjon etc. Hvis jeg har forstått det riktig leveres PDA i dag med eng. OS også i Norge, slik at det skulle ikke ha noen betydning? Håper på innspill Lenke til kommentar
Singh tha king Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Må man ikke plussee på toll og sånt? så tror prisen blir høyere enn du tror. Hva med frakt? En venn av meg kjøpte en palm i USA, hans PDA ble ødelagt her i Norge og han har fortsatt ikke fått reparert den, siden kundeservicen ikke eksistere. Ville heller ha kjøpt en PDA her i Norge. Mye tryggere eller nært Norge, som Sverige, danmark, tyskland osv. Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Siden jeg ser at denne tråden var litt mer annerledes enn den andre (men samme tema) så jeg kopierer den andre tråden inn her Jeg er på jakt etter min første PDA med farger. Den skal først og frems brukes til GPS navigering i bil og lettere kontorting som kalender, frakting av word dokumenter og lignende. Jeg trenger Blåtann og sansynligvis WLAN på den. Noen som har noen anbefalinger? Hva er viktig å tenke på når man kjøper PDA til dette formålet? Setter pris på svar. thumbup.gif Lenke til kommentar
Algron Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Hvis du bestiller fra utlandet må du jo betale 25% toll, så jeg tror du ikke sparer penger på å bestille fra utlandet Lenke til kommentar
ndrz Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 (endret) Du mener vel 25% merverdiavgift eller mva/moms og ikke toll. Man må derimot betale en fortollingsgebyr på 150kr til DHL når man kjøper fra Expansys. Regnestykket blir da f.eks: HP hx4700 koster 3865 på Expansys De tar 283 for å sende med DHL Det blir 4148 du må betale 25% mva på. Du er da oppe i 5185 pluss 150kr i fortollingsgebyr. Og vips, er PDA'en til 3865 komt opp i 5335,- i postkassen din Endret 2. mars 2005 av ndrz Lenke til kommentar
Mumiene Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 (endret) Jeg er pina med glad for at jeg kan kjøpe sånne via jobben til ca 2500 + mva noe som jeg får igjen pga jeg driver firma Har nettopp kjøp en QTEK 9090 til 3000 kr + mva og en HP 6365 til 2500 kr + mva Men jeg tviler på at det blir toll på prisene fra disse http://www.expansys.no/ skulle jo tro dette firmaet lå i norgen også siden de har .no adr Hilsen Mumiene Endret 2. mars 2005 av Mumiene Lenke til kommentar
macgyver100 Skrevet 2. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2005 Takk så langt. Hvis jeg kjøper PDA fra USA så får jeg denne hjem med venner. Slik at jeg ikke nødvendigvis må betale mva og frakt. (Kremt ). Men det er selvfølgelig et godt poeng med servic, garanti etc. Du som sier noe om denne siden: http://www.expansys.no/ Har du handlet her? Noen som har erfaringer med denne siden? Lenke til kommentar
Mumiene Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Takk så langt. Hvis jeg kjøper PDA fra USA så får jeg denne hjem med venner. Slik at jeg ikke nødvendigvis må betale mva og frakt. (Kremt ). Men det er selvfølgelig et godt poeng med servic, garanti etc. Du som sier noe om denne siden: http://www.expansys.no/ Har du handlet her? Noen som har erfaringer med denne siden? Jeg har nok ikke handlet der pga jeg kom over linken for 5 dager siden og ser ingen grunn for meg og handle der siden jeg har en god avtale via jobben Hilsen Mumiene Lenke til kommentar
macgyver100 Skrevet 2. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2005 Nei du sier noe. Er det mulig å få samme dealen? Lenke til kommentar
HardCore Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 "3.7 Many countries charge duty on goods at the point of import, these will normally be collected by the courier used to deliver your goods - this is a charge levied by your government not by eXpansys and we have no control over it." Hvis jeg ikke tolker helt feil, så betyr det at det skal betales mva ved kjøp av varer fra http://www.expansys.no/. Korriger meg hvis jeg tar feil. Lenke til kommentar
andersr66 Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Du mener vel 25% merverdiavgift eller mva/moms og ikke toll. Man må derimot betale en fortollingsgebyr på 150kr til DHL når man kjøper fra Expansys. Regnestykket blir da f.eks: HP hx4700 koster 3865 på Expansys De tar 283 for å sende med DHL Det blir 4148 du må betale 25% mva på. Du er da oppe i 5185 pluss 150kr i fortollingsgebyr. Og vips, er PDA'en til 3865 komt opp i 5335,- i postkassen din viss du er i utlandet så kan du kjøpe en og pakke den inn i gavepapir å viss tolla skulle spørre så sier du barea at det er en gave fordi at de har ikke lov til og kreve moms på gaver/pakker. Lenke til kommentar
fullifaencom Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Du mener vel 25% merverdiavgift eller mva/moms og ikke toll. Man må derimot betale en fortollingsgebyr på 150kr til DHL når man kjøper fra Expansys. Regnestykket blir da f.eks: HP hx4700 koster 3865 på Expansys De tar 283 for å sende med DHL Det blir 4148 du må betale 25% mva på. Du er da oppe i 5185 pluss 150kr i fortollingsgebyr. Og vips, er PDA'en til 3865 komt opp i 5335,- i postkassen din viss du er i utlandet så kan du kjøpe en og pakke den inn i gavepapir å viss tolla skulle spørre så sier du barea at det er en gave fordi at de har ikke lov til og kreve moms på gaver/pakker. så lenge verdien på gaven er under 500 nkr Lenke til kommentar
HardCore Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 Det som også er mulig, er å bestille en vare fra utlandet (ikke USA) og sende den til et postkontor i f.eks. Sverige og hente den der. Du kan ta med varer til Norge for en verdi på opptil kr 6000,- uten å måtte betale moms/mva. Lenke til kommentar
andersr66 Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 Du mener vel 25% merverdiavgift eller mva/moms og ikke toll. Man må derimot betale en fortollingsgebyr på 150kr til DHL når man kjøper fra Expansys. Regnestykket blir da f.eks: HP hx4700 koster 3865 på Expansys De tar 283 for å sende med DHL Det blir 4148 du må betale 25% mva på. Du er da oppe i 5185 pluss 150kr i fortollingsgebyr. Og vips, er PDA'en til 3865 komt opp i 5335,- i postkassen din viss du er i utlandet så kan du kjøpe en og pakke den inn i gavepapir å viss tolla skulle spørre så sier du barea at det er en gave fordi at de har ikke lov til og kreve moms på gaver/pakker. så lenge verdien på gaven er under 500 nkr (så lenge verdien på gaven er under 500 nkr) dette tror jeg ikke stemmer helt. jeg kjenner noen som tar inn bildekk på den måten å de koster noen tusen kroner stykket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå