ExtoL Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Jeg har akkurat tatt av CPU blokken min og sattet den på igjen. Men etter dette så har gradene vært dobbelt så høyt. Har dette noe med at kjølepastaen blir ødelagt? Og må jeg ta vekk det gamle og putte på ny kjølepasta?? Lenke til kommentar
Dr.Gonzo Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Ja, bruk kondensfjerner(isopropanol) til å fjerne gammel pasta. Lenke til kommentar
squabbish Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Og husk å bruke et stoff som ikke loer. Pussefiller for kameralinser eller noe. Lenke til kommentar
moray Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Goop (Kjølepasta) skal bare fylle de minste rillene/sprekkene/ujevnhetene mellom kjøleribben og prosessoren. Pastaen vil stivne litt etter som tiden går, så det er absolutt ikke ideelt å ta av en kjøler og sette den på igjen med samme pasta. Les her: Guide: --> Link <-- Lenke til kommentar
Noaidi Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Min erfaring er at isopropanol ikke renser bra nok. Jeg liker å bruke white sprit for å rense, så vaske bort white spriten med isopropanol. Lenke til kommentar
moray Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Whitespirit legger igjen et fettlag (Kan sammenliknes med diesel, prøv å vaske vekk diesel fra hendene) og burde absolutt ikke være i kontakt med prosessoren eller prosessorviften. Lenke til kommentar
GOMP Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Rødsprit bruker jeg... Funker veldig bra det! Lenke til kommentar
j-- Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Aceton er utrolig bra til dette formålet. Acetom er det stoffet som finnes i neglelakkfjerner. Kjøpes på apoteket til under 50,- Lenke til kommentar
kjbu Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Jeg vil si at Aceton er et for kraftig løsemiddel. Kommer en borti noe annet, løser den lett opp noe du ikke vil ha løst opp Mvh Kjetil Lenke til kommentar
MinopiLus Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Rødsprit bruker jeg... Funker veldig bra det! Bruker rødsprit selv, har funket veldig bra. En vis mann fortalte meg en gang at Whitesprit skulle en ikke bruke, gå heller for rødsprit. Lykke til Lenke til kommentar
Morpheus- Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Dette har vært diskutert 1000 ganger, men hvorfor ikke bruke "Haptan Naf" som man kjøper på apoteket til 49,- Dette er laget for og fjerne og ikke etterlate noe spor. Skjønner ikke meg på alle disse rødsprit tilhengerne som sier det er så bra og som nekter på at det blir igjen en hinne etterpå. Hvorfor i det hele tatt bruke andre ting når man får kjøpt akkurat det man skal ha på apoteket som man vet 100% vil fungere ? Lenke til kommentar
Kimme Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Ikke bruk whitesprit, har nettopp 'brent' en AMD 2500+ med whitesprit. Lenke til kommentar
Svar Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 (endret) denne fungerer også bra Endret 2. mars 2005 av Svar Lenke til kommentar
enl Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Jupp...dette har vært diskutert før. Rødsprit inneholder et denatureringsmiddel, som skal sørge for at spriten brukes til det den skal brukes til, nemlig som brensel. Dette middelet etterlater seg en tynn fetthinne og anbefales derfor ikke til noen form for rengjøring, spesielt ikke prosessorkjerner. Lenke til kommentar
Diggdigg Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Bremse-rens (brukes på bilverksteder for å rengjøre nye bremseskiver før montering) er helt supert, det fordamper 100% og etterlater ingenting, kan også brukes til å rense kretskort. Selges på Biltema, bilrekvisitabutikker osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå