Gå til innhold

Rensing av Kjølepasta

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat tatt av CPU blokken min og sattet den på igjen.

Men etter dette så har gradene vært dobbelt så høyt.

Har dette noe med at kjølepastaen blir ødelagt?

Og må jeg ta vekk det gamle og putte på ny kjølepasta??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Goop (Kjølepasta) skal bare fylle de minste rillene/sprekkene/ujevnhetene mellom kjøleribben og prosessoren. Pastaen vil stivne litt etter som tiden går, så det er absolutt ikke ideelt å ta av en kjøler og sette den på igjen med samme pasta.

Les her:

Guide: --> Link <--

Lenke til kommentar

Dette har vært diskutert 1000 ganger, men hvorfor ikke bruke "Haptan Naf" som man kjøper på apoteket til 49,- Dette er laget for og fjerne og ikke etterlate noe spor.

Skjønner ikke meg på alle disse rødsprit tilhengerne som sier det er så bra og som nekter på at det blir igjen en hinne etterpå.

Hvorfor i det hele tatt bruke andre ting når man får kjøpt akkurat det man skal ha på apoteket som man vet 100% vil fungere ?

Lenke til kommentar

Jupp...dette har vært diskutert før. Rødsprit inneholder et denatureringsmiddel, som skal sørge for at spriten brukes til det den skal brukes til, nemlig som brensel. Dette middelet etterlater seg en tynn fetthinne og anbefales derfor ikke til noen form for rengjøring, spesielt ikke prosessorkjerner.

Lenke til kommentar

Bremse-rens (brukes på bilverksteder for å rengjøre nye bremseskiver før montering) er helt supert, det fordamper 100% og etterlater ingenting, kan også brukes til å rense kretskort. Selges på Biltema, bilrekvisitabutikker osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...