Gå til innhold

min maxtor 300gb disk freser

Anbefalte innlegg

Vel det ser ut som som maxtor 300gb disk har tatt kvelden. Jeg har hatt den i et usb hd kabinett og plutselig så fikk jeg ikke kontakt med den. Jeg slo den av og på og da bare hører jeg en svak frese lyd..... koblet den fra og ristet den lett og da hørte jeg svak frese/pipe lyd. Som om en plate roterte, ikke skrape lyd. Har prøvd å koble den på internt og i et annet hd kabinett uten mer hell. Kjøpt for ca 1 1/2 år kanskje litt mer tenker jeg, noen som vet hvor lang garanti produsentene har? butikken har jo bare 1 år så det er ikke veien å gå.... Var det slik at frysern i et par dager kan gi den liv lenge nok til at man kan få ut noe data dersom man er heldig? Regner med at da ryker siste rest av evt. garanti man måtte ha :)

X.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Virker som om den er i dvale og bruker lang tid på å starte opp. Når jeg slår den på som freser men den brummer ikke slik den skal. Det er med andre ord ingen aktivitet, etter en liten stund begynner den å vibrere svakt og den prøver å rotere uten å klare det helt :( Er det bare å gi den opp?

Lenke til kommentar

hadde en 40gb disk som laget rare lyder inni mellom. Kunne bruke den, men det var slik at noen ganger når jeg bootet maskinen så funket den greit, mens andre ganger var den helt borte.. Reddet jo data'en på den og brukte den bare for å se hvordan det gikk. Den tok kveld etter et par uker etter at problemet først startet. Husker at den laget stygge lyder. Høy Knatrelyd og når jeg startet den så laget den høy frekvent hylelyd.

just my story...

Lenke til kommentar

Hmmm kanskje ikke så lurt å la diskene stå på hele tiden i slike eksterne hd kabinett? Har hatt maxtoren på i 24/7 i flere uker men nå nekter den å fungere i et ekstern hd kabinett, prøvde å sette den opp inni pc'en igjen og der fungerer den nå...... Skal forte meg å ta backup av de viktigste tingene uansett

X.

Lenke til kommentar

Ser ut som om det er usb kabinettet som har gått fyken. Har prøvd andre disker i det kabinettet og de oppfører seg på samme måte. Som om de ikke får nok strøm til å klare å starte disken. Uansett så har jeg to kabinett og selv ikke i det andre fungerer den...... Noen som har en teori for hvorfor en disk som har vært 24/7 på i et usb kabinett plutselig nå ikke fungerer lenger i noen av kabinettene men uproblematisk inn i selve pc'en?

X.

Endret av Xantix
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...