raZputin Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Sendte en Seagate Barracuda S-ATA, under ett år gammel, tilbake til nettbutikken for fem uker siden. (Jeg gidder ikke nevne navn da jeg ikke vil ha noen hetse tråd.) Etter mye om og men fikk jeg endelig svar på mine henvendelser i forrige uke. Disken var sendt til leverandør og jeg skulle få svar "om" de hørte noe. Disken var, i mine øyne, helt klart ødelagt da den plutselig ikke ville listes i Bios og laget klikke lyder med ett par sekunders mellomrom. Prøvde med å skifte kabler, putte disken i en annen maskin uten hell. Hvor lenge bør man regne med å vente på en slik reklamasjon, og burde ikke butikken erstatte disken istedenfor at jeg skal vente på at leverandør og evt Seagate får fingeren ut? Lenke til kommentar
pbns1979 Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Butikken burde erstatte disken for deg ja. Å sende inn en harddisk til en produsent er som regel en prosess som tar alt fra 2-4 uker (av og til mer) før man har produktet tilbake. Det er i hvertfall min erfaring de ganger jeg har sendt tilbake defekte disker direkte til IBM/Hitatchi eller Western Digital (oftest fordi de ikke har avdelinger innelands). Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Ifølge forbrukerkjøpsloven skal problemet være fikset "innen rimelig tid". Hva som er rimelig tid er det egentlig ingen klar praksis på, men de fleste går utifra at maksimalt 1 måned er normal behandlingstid fra butikken har mottatt varen til den er klar og ferdig reparert. Om det her har tatt så lang tid som du skriver, så mener jeg (mener, ikke vet) at du har et klart hevingsgrunnlag, da butikken ikke overholder forbrukerkjøpsloven! Lenke til kommentar
squabbish Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Pokker, jeg skal til å sende inn en disk som tok kveld etter et par uker... Skulle ha benyttet meg av angreretten skjønner jeg om jeg blir uten HD i en måned. Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Jeg har aldri opplevd at noe slikt har tatt noe særlig mer enn en 1uke fra disken ankom saksbehandler. Hvis disken er død så pleier de vel bare å sende ut en disk åg de får en ny tilbake fra leverandør? Lenke til kommentar
LeXUS_ Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Sendte en defekt WD 120 GB til psdata og fikk ny disk etter 5 dager. Lenke til kommentar
Funkcikle Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Returnerte en WD harddisk i fjor høst, tok nesten 4 uker før jeg hadde den nye tilbake. Lenke til kommentar
raZputin Skrevet 2. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2005 Takker for svar. Jeg får vel begynne å mase litt på dem så kanskje noe skjer. Kommer tilbake med hvilken butikk det er snakk om hvis de prøver å være ufine. Lenke til kommentar
gorber Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Det kan jo hende de ønsker å teste hd'en skikkelig. Vet hvertfall når jeg har på vegne av kunder fått langtidsteste fotoutstyr har det tatt noen uker, det er jo ikke alltid bare å se på den for å påvise feil, spesielt hvis det er en periodisk en. Lenke til kommentar
raZputin Skrevet 13. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2005 Etter mye masing fra min side gikk butikken endelig med på å sende meg en ny disk i erstattning. Fikk den i forrige uke. Altfor dårlig,... men, men, endelig kan jeg sette opp systemet mitt på nytt. Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 det var vel ikke itbutikken ? Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Hadde en IBM/Hitatchi TravelStar 40GB som døde plutselig og uventet for noen år siden. Tok tre måneder med masing på butikken i London (Gultronics nært hjørnet Tottenham Court Road & New Oxford Street) før jeg fikk erstatningsdisk - og den viste seg å være brukt. Holder meg unna både IBM/Hitachi og Gultronics etter det. Jeg lastet forøvrig den gang ned et diskutil fra IBM som identifiserte disken som en IBM-disk - men som ikke ville la meg gjøre noe med den, siden det ikke var en IBM-disk. Go figure. Lenke til kommentar
raZputin Skrevet 13. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2005 det var vel ikke itbutikken ? Ligger inne i webshopguiden som en av fem butikker med karakter 1 Sånn ca nr 115 på lista. Useriøse etter min mening Lenke til kommentar
oletjens Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Jeg hadde harddiskkrash på min Compaq (HP) laptop. Jeg ringte HP på fredag og fikk ny HD på mandag, levert på døren min!!!! Det kaller jeg service :-) Dette som privatkunde uten noen spesiell avtale. Oppga bare serienummeret på laptopen, og ble bedt om å sende den defekte HD'en tilbake i posten. Tror jeg skal kjøpe fra HP neste gang også..... Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 2 måneder på en disk? De har altså "kastet ut" deg som kunde (regner med at du ikke handler der igjen) for småpenger... Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 opp til 2 uker + postgang er normalt etter mine erfaringer. Lenke til kommentar
raZputin Skrevet 13. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2005 En butikk som bruker 3mnd på en reklamasjon blir for dumt. Spesielt på en harddisk som for mange er en nødvendighet. Handler neppe der igjen Lenke til kommentar
pr-koht Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Seriøse butikker bør alltid erstatte fra eget lager og ikke la kunden vente på erstatningen fra sin leverandør eller produsent. Lenke til kommentar
gorber Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Seriøse butikker bør alltid erstatte fra eget lager og ikke la kunden vente på erstatningen fra sin leverandør eller produsent. Så lenge de har fått godkjent erstatning er det en selvfølge. Men man må regne med å måtte vente til leverandør eller produsent har godkjent retur. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå