Gå til innhold

Dele opp i flere partisjoner

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har brukt Partition Magic i en rekke settinger uten at det har oppståt komplikasjoner

Samme her. Hvis du ikke vil gjøre det fra win kan du bruke diskettene du kan lage med partition magic...

De virker smertefritt....

Lenke til kommentar

Har hørt om flere som har fått problemer med bruk av Partition MAgic, så jeg ville kun ha brukt det om det var siste utvei.

Gå inn på kontrollpanel/administrative verktøy/datamskinbehandling. Der trykker du et klikk på "diskbehandling" som ligger under "lagringsplass". Da får du opp til høyre oversikt over hard diskene dine og partisjonene på dem. Her kan du slette og opprette nye partisjoner. Tror ikke dette går om du kun har c: fra før, men for alle andre disker/partisjoner kan du slå deg løs.

Edit: Husker ikke helt, men jeg tror innholdet på diskene må slettes for at du skal kunne forandre på partisjonene.

Endret av squabbish
Lenke til kommentar

Selv sverger jeg også til partition magic, uansett program eller måte du velger å gjøre det på så bør du ikke gjøre det med mindre du har backup eller det ikke er så farlig om du mister alt. Tror nok at i de fleste tilfeller hvor noe går galt så er det bruker og ikke selve programmet.

X.

Lenke til kommentar

Ved bruk av Windows sin innebygde diskbehandler, så vil all data på disk/partisjon gå tapt ved endringer. Der kommer Partition Magic sin store fordel inn. Jeg må si at jeg aldri har opplevd problemer ved bruk av Partition Magic (og jeg kan trygt si at jeg har brukt den mye). Det eneste som er lurt før du endrer noe på partisjonene er å kjøre en disksjekk og rydde unna eventuelle korrupte filer/problemer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...