monstar Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Er det en mulig het for å dele opp en disk i flere partisjoner etter at windows er innstalert?, isåfall finnes det et progamm som gjør dette?. Takker for alle svar. Lenke til kommentar
pbns1979 Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Partition Magic er et meget bra program ja (dog ikke freeware). Men stol aldri 100% på sånne verktøy, ta sikkerhetsbackup _før_ du begynner å bruker programmet. Lenke til kommentar
kvase Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Har brukt Partition Magic i en rekke settinger uten at det har oppståt komplikasjoner Lenke til kommentar
xoriath Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Har brukt Partition Magic i en rekke settinger uten at det har oppståt komplikasjoner Samme her. Hvis du ikke vil gjøre det fra win kan du bruke diskettene du kan lage med partition magic... De virker smertefritt.... Lenke til kommentar
squabbish Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 (endret) Har hørt om flere som har fått problemer med bruk av Partition MAgic, så jeg ville kun ha brukt det om det var siste utvei. Gå inn på kontrollpanel/administrative verktøy/datamskinbehandling. Der trykker du et klikk på "diskbehandling" som ligger under "lagringsplass". Da får du opp til høyre oversikt over hard diskene dine og partisjonene på dem. Her kan du slette og opprette nye partisjoner. Tror ikke dette går om du kun har c: fra før, men for alle andre disker/partisjoner kan du slå deg løs. Edit: Husker ikke helt, men jeg tror innholdet på diskene må slettes for at du skal kunne forandre på partisjonene. Endret 1. mars 2005 av squabbish Lenke til kommentar
Xantix Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Selv sverger jeg også til partition magic, uansett program eller måte du velger å gjøre det på så bør du ikke gjøre det med mindre du har backup eller det ikke er så farlig om du mister alt. Tror nok at i de fleste tilfeller hvor noe går galt så er det bruker og ikke selve programmet. X. Lenke til kommentar
pbns1979 Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Ved bruk av Windows sin innebygde diskbehandler, så vil all data på disk/partisjon gå tapt ved endringer. Der kommer Partition Magic sin store fordel inn. Jeg må si at jeg aldri har opplevd problemer ved bruk av Partition Magic (og jeg kan trygt si at jeg har brukt den mye). Det eneste som er lurt før du endrer noe på partisjonene er å kjøre en disksjekk og rydde unna eventuelle korrupte filer/problemer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå