m-momr Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Hei, jeg har en 3com Wlan gatway, jeg har jeg også en bærbar pc med Wlan, når jeg slår av crypteringen virker alt fint, men når jeg skrur den på , og taster inn passordet på den bærbare virker ikke noe. Jeg har oppgradert firmware og jeg er sikker på at jeg har tastet inn WEP på den bærbar og ikke WPA. har jeg gjort noe feil? Takker for svar Lenke til kommentar
pbns1979 Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Så lenge du bruker WEP så er det den aktive nøkkelen du må skrive inn på klienten for å få tilgang, ikke "hemmeligpassord" som du skrev inn. Det er bare et felt som routeren bruker til å generere de 4 nøklene (correct me if I'm wrong...). Lenke til kommentar
Valent Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 stemmer jester koden du skal skrive inn på din pc blir da 88 1c 26 41 15 0b b6 99 ac 35 9b bf 81 uten mellomrom.. lykke til Lenke til kommentar
pbns1979 Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Det er vel også anbefalt å bruke WPA fremfor WEP visst du har mulighet til det. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Prøvde dette selv med en topcom usb dongle, og fikk det ikke helt til. Derfor bruker jeg MAC-filtering, noe som virker helt utmerket. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Som andre har påpekt her, er WPA en bedre kryptering enn WEP... Lenke til kommentar
pbns1979 Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 MAC filtreringen hindrer bare andre MAC adresser i å koble seg til det trådløse punktet. Poenget med krypteringen er vel at overføringen fra A til B skal være kryptert, slik at eventuelle sniffere ikke kan lese av trafikken i klartekst. Lenke til kommentar
m-momr Skrevet 2. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2005 ok, men da prøver jeg om WEP virker, og vis det gjør det prøver jeg WPA og vis det også virker bruker jeg det, takk for hjelpen vis noen bare noe mer og tilføye en er der bare og komme med det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå