DJViking Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Noen som kan hjelpe meg med et lite problem. Jeg tok fatt i en Bluetooth SDK for J2SE. Prøvde ut testapplikasjonen og den kjørte helt OK. Testsapplikasjonen var i både class og java. Jeg tok fatt i kildekoden for å prøve å kompilere den selv. I IDEn fikk jeg en feilmelding på den koden. Følgende feilmelding: reference to UUID is ambiguous, both class javax.bluetooth.UUID in javax.bluetooth and class java.util.UUID in jaca.util match at line 137 (137:7) Jeg fikk ikke kompilert denne java filen med denne feilmeldingen hengende over meg. Men det som virket rart at hvis jeg ikke fikk kompilert dette så hvordan kunne de ha fått class filen til å virke(Jeg regner med class filen er kompilert av den samme java filen)... Lenke til kommentar
Frank2004 Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 (endret) Referansen til UUID er tvetydig. Både klassen javax.bluetooth.UUID i [pakken] javax.bluetooth og klassen java.util.UUID i [pakken] java.util matcher (på linje 137). Oversatte ord for ord til norsk for deg. Regner med at du tar den bare du leser over feilmeldingen et par ganger, men kan vel komme med en løsning også når jeg først er i gang. Du har importert to klasser med navnet UUID, og kompilatoren vil ikke gjette på hvem av dem det er du prøver å bruke. Du må enten angi klassens fulle navn (f.eks. javax.bluetooth.UUID), eller være litt mer nøyaktig med hvilke klasser det er du vil importere. Det er egentlig ikke helt stuerent å bruke .* når du ikke har tenkt å bruke mesteparten av klassene i en pakke, men jeg kjenner ikke mange programmerere som liker å gjøre mer jobb enn de må; det er jo det vi har pc'en til. Endret 1. mars 2005 av Frank2004 Lenke til kommentar
Patton Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Det er egentlig ikke helt stuerent å bruke .* når du ikke har tenkt å bruke mesteparten av klassene i en pakke, men jeg kjenner ikke mange programmerere som liker å gjøre mer jobb enn de må; det er jo det vi har pc'en til. "Organize imports" i Eclipse Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 2. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2005 Referansen til UUID er tvetydig. Både klassen javax.bluetooth.UUID i [pakken] javax.bluetooth og klassen java.util.UUID i [pakken] java.util matcher (på linje 137). Oversatte ord for ord til norsk for deg. Regner med at du tar den bare du leser over feilmeldingen et par ganger, men kan vel komme med en løsning også når jeg først er i gang. Du har importert to klasser med navnet UUID, og kompilatoren vil ikke gjette på hvem av dem det er du prøver å bruke. Du må enten angi klassens fulle navn (f.eks. javax.bluetooth.UUID), eller være litt mer nøyaktig med hvilke klasser det er du vil importere. Det er egentlig ikke helt stuerent å bruke .* når du ikke har tenkt å bruke mesteparten av klassene i en pakke, men jeg kjenner ikke mange programmerere som liker å gjøre mer jobb enn de må; det er jo det vi har pc'en til. Var ikke det jeg spurte etter.. viste allerede at den referansen fantes på 2 steder.. Spørsmålet var at hvordan kunne class filen bli kompilert til å begynne med(ikke av meg, både java og class filen eksisterte fra før) og kjøre når java filen til den samme class filen ikke ville kompileres Lenke til kommentar
Frank2004 Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 (endret) Var ikke det jeg spurte etter.. viste allerede at den referansen fantes på 2 steder.. Spørsmålet var at hvordan kunne class filen bli kompilert til å begynne med(ikke av meg, både java og class filen eksisterte fra før) og kjøre når java filen til den samme class filen ikke ville kompileres Mulig biblioteket du kompilerte mot første gang (j2me?) ikke har klassen java.util.UUID? Edit: UUID er ny i 1.5, sikkert kompilert på en tidligere versjon fra før av. Endret 3. mars 2005 av Frank2004 Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Spørsmålet var at hvordan kunne class filen bli kompilert til å begynne med(ikke av meg, både java og class filen eksisterte fra før) og kjøre når java filen til den samme class filen ikke ville kompileres Det er ikke sikkert den class-fila du har, er kompilert av nøyaktig den java-fila du har. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå