Gå til innhold

Club3D x800pro vivo --> xt Mulig?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

tror de bruker forskjellige versjoner av kjernen, men er det ikke like greit å bare laste ned f.eks ATI tool og klokke til du får artifacts, og låse clock der? Evnt låse opp pipelines om det er noen "skjulte." :)

Endret av kjaks
Lenke til kommentar

Står det "gc20" på slutten av koden på minnebrikkene har du bare 2.0ns minne, det gir teoretisk en klokkefrekvens på max 500Mhz.

XT kjører 500Mhz og XT PE kjører 560Mhz. Begge disse kortene bruker 1.6ns minne, som takler max 600Mhz.

Trond

Lenke til kommentar

gc20 betyr at du sannsynligvis ikke vil kunne klokke det veldig mye, men betyr ikke at du ikke kan flashe det til xt. Den største forskjellen ligger i at du får åpnet 4 pipelines til.

En eller annen plass i denne posten beskrives det hvordan det gjøres: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=263952

Edit: Husker å ha lest at det skal være mulig å åpne de siste fire pipelinesene uten å øke klokkefrekvensen, men husker ikke hvordan det foregikk.

Endret av maedox
Lenke til kommentar

Så jeg må finne meg en bios som flasher det til xt og ikke xt pe?

Hvis noen er veldig hyperaktive idag eller bare vet akkurett hvor den ligger hadde jeg satt stor pris på om dere la ved en link :D

Ellers blir det 61 sider å lese gjennom (er igang da :))

Takker for konstruktive svar!

Endret av babbakaørn
Lenke til kommentar
Så kortet mitt skal kunne takle og bli moddet til xt bare ikke xt pe?

Som andre har skrevet, du kan muligens bruke XT sin BIOS og åpne de 4 siste pipelines, men du vil neppe klare XT sin minnefrekvens på 500Mhz, det blir på grensen. Men du kan se hvor nærme du kommer. X800PRO kjører opprinnelig 450Mhz på minne.

Trond

Lenke til kommentar

Så dette blir fremgangsmåten:

1 flashe til xt bios

2 reboot

3 gå rett inn i dos igjen å flashe tilbake til pro (så jeg slipper å komme inn i win siden kortet mitt ikke takler xt hastighet]

4 boote windos å håpe at ting fortsatt virker og at huset mitt ikke brenner.

Riktig?

Hva skjer foresten hvis kortet heller ikke klarer kjøre hastighetene i bios/dos?

Det skjer kansje ikke bare...?

Lenke til kommentar
Så dette blir fremgangsmåten:

1 flashe til xt bios

2 reboot

3 gå rett inn i dos igjen å flashe tilbake til pro (så jeg slipper å komme inn i win siden kortet mitt ikke takler xt hastighet]

4 boote windos å håpe at ting fortsatt virker og at huset mitt ikke brenner.

Riktig?

Hva skjer foresten hvis kortet heller ikke klarer kjøre hastighetene i bios/dos?

Det skjer kansje ikke bare...?

Det blir feil. Flasher du tilbake til PRO så er kortet selvsagt tilbake som det originalt var. Trolig går det greit å flashe til XT og boote opp i Windows, da evt artifakter etc du måtte få hvis kortet ditt ikke takler 500Mhz vil være få eller ingen så lenge du ikke belaster kortet med 3D akselerasjon. Deretter må du bruke et klokkeprogram som f.eks. ATITool og senke klokkehastigheten. På minnet til 450Mhz. Deretter prøver du å klokke oppover til du får artifakter.

Edit: Men bare så det er sagt, det er på egen risiko. Du risikerer jo f.eks. at kortet klikker og svartner helt og da må du boote med et PCI skjermkort og flashe tilbake til PRO.

Trond

Endret av _crs_
Lenke til kommentar

Crs: Er du helt sikker på det du sier der.

I den tråden som heter "X800 VIVO softmod til 1.6ns 12@16 pipes" mener folk at hvis man flasher til xt bios og åpner de siste pipelinsene vil de alltid være åpnet - selv om man flasher tilbake.

Eller har jeg misforstått?

Lenke til kommentar

Om du flasher med ATIflash eller hva det heter, flasher du ikke området som bestemmer pipelines. Da må du bruke et annet program jeg ikke husker hva heter. Du kan godt flashe til 16 pipelines med det grundige flashprogrammet, og bruke det "overfladiske" flashprogrammet til å flashe tilbake til orginalbios. Da får du et pro kort med 16 pipelines. Dette virker bare på AGP kort så vidt jeg vet.

Lenke til kommentar
Crs: Er du helt sikker på det du sier der.

I den tråden som heter "X800 VIVO softmod til 1.6ns 12@16 pipes" mener folk at hvis man flasher til xt bios og åpner de siste pipelinsene vil de alltid være åpnet - selv om man flasher tilbake.

Eller har jeg misforstått?

Nei du har ikke misforstått, det er korrekt. Min feil.

Trond

Lenke til kommentar

Klokket det til 500/500 (1000) det virket helt fint, i 3dmark 03 også.

Fant ikke en eneste artifact men hvis det skulle være en og annen liten en innimellom, skader det kortet da? Eller finnes det eventuelt et prog som scanner for artifact (helst at programmet scanner hele tiden, ikke bare et vindu slik som det er i ATItool. Noen som vet om et slikt program?

Er 500/500 std clokc til x800 xt (ikke pe) ?

Takker uansett for utrolig hjelpsom hjelp ! (hørtes kansje litt dust ut å si...)

Edit: Fant selv ut av std clokc på x800 xt, den var 500/500 for de som lurte :)

Endret av babbakaørn
Lenke til kommentar

ATITool scanner 100% nøyaktig etter artifacts, selv om det ser ut som den bare scanner et lite bilde i et vindu. Ifølge han som har laget ATITool må scanneren gå i minst 15 minutter uten artifacts for at det skal regnes som "stabilt".

Klarer du det med 500/500 på ditt PRO kort har du et kort med potensiale. :)

Trond

Lenke til kommentar

1 feil på 15 minutter er veldig lite, da ville jeg ha prøvd endel ganger til. Har du bare 1 feil på 15 minutter i timevis er vel det så og si 100% stabilt. Men trolig vil du få mer og mer feil, for det pleier å balle på seg dess varmere kortet blir.

Trond

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...