Gå til innhold

Nytt HK til amd 64 3500+


|dole|

Anbefalte innlegg

noen som har noen tips til nytt hovedkort som passer til AMD Athlon 64 3500+ og Radeon x800xt pe....

 

altså agp kort, med minst 2 pci slotter og plass til 4 rambrikker, har lydkort fra før av btw.....

 

og det er viktig at ikke hovedkortet blir til noen som helst flaskehals...

 

budsjett 1000-2000,-

 

kom helst med erfaringer og litt begrunnelse for hvorfor akkurat det kortet du anbefaler.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
MSI K8N NEO2 Platinum er det beste hovedkortet med nForce3 chipset (AGP). Hvorfor det er best? De fleste som har testet dette opp mot andre slike kort er enige. Har det selv, og det funker utmerket. Husk nyeste BIOS da.

Har ikke prøvd det kortet selv,men utifra tester og omtale er jeg helt enig her.

du blir neppe skuffet .

Lenke til kommentar

Hvis du leser denne testen,så vil du se at ytelsesforskjellen mellom de forskjellige Socket 939 hovedkortene er veldig liten. Hvis du hadde prøvd alle de hovedkortene selv,så ville du nok ikke merket forskjell på ytelsen i det hele tatt.

Største forskjellen mellom kortene slik jeg ser det er prisen,utsyret og funksjoner.

Jeg bestilte selv nytt socket 939 kort i går.

Mitt valg falt på det kortet som JoergenJonassen også anbefalte.Grunnen til at jeg valgte det er: Prisen,god ytelse,masse funksjoner og tilkoblinger.

Anbefaler deg å lese testen på Gigabyte kortet,det er morsom lesning. :thumbup:

Endret av Morten K
Lenke til kommentar
Vel ang gigabyte har jeg selv hatt dette og ble ikke imponert, bla bråker den nb vifta veldig , i tillegg er den plassert slik at det er tilnærmet umulig å bytte den med passiv kjøling ford det vil komme i veien for skjermkortet .

Hmm...det hørtes jo ikke helt bra ut.Hva var det du ikke var imponert over bortset fra det med viften?

Angående det med viften,så har jo MSI kortet du anbefalte akkurat samme problemet.

Viften på MSI bråker og har samme plassering som på Gigabyte kortet.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

Så i følge larsg så burde trådstarter ikke velge MSI kortet fordi det ikke er kompatibelt med en Zalman kjøler... :roll:

Finnes andre bra kjølere som er like bra eller bedre!

 

Men larsg har nok ikke studert dette særlig bra tydligvis for det MSI kortet er faktisk det beste nForce3 kortet for socket 939, og det kan jeg si med sikkerhet.

 

Hvorfor tror dere folka på Xtremesystems.org likte dette MSI kortet tror du...eller Anandtech eller...

Endret av Betroz
Lenke til kommentar
Så i følge larsg så burde trådstarter ikke velge MSI kortet fordi det ikke er kompatibelt med en Zalman kjøler... :roll:

Finnes andre bra kjølere som er like bra eller bedre!

 

Men larsg har nok ikke studert dette særlig bra tydligvis for det MSI kortet er faktisk det beste nForce3 kortet for socket 939, og det kan jeg si med sikkerhet.

 

Hvorfor tror dere folka på Xtremesystems.org likte dette MSI kortet tror du...eller Anandtech eller...

Så du mener at alt annet enn MSI er et dårlig kjøp?

Lenke til kommentar

Var bare ment som en berettiget advarsel , vet godt att det finnes andre kjølere som er bra. Thermalright XP-120 er vel noe av det bedre , men den passer heller ikke på MSI kortet.

Syntes det var viktig å nevne dette da det er ganske irriterendes å stå der med ting som ikke passer,Du skulle sett trynet på kameraten min når han ikke kunne montere Zalman kjøleren han hadde løpt på postkontoret og hentet.

 

Har studert meget godt faktisk,i mange tråder rundt omkring på nettet er det urovekkende mange som ikke kommer i nærheten av de resultatene i de nevnte tester , selv med nogenlunde likt oppsett.Har vært spekulert i om MSI har sendt ut spesielt håndplukka/tunede kort til testerne,eller har for ujevn produksjon.

Har sett att de som har fått tak i de nyere som er produsert etter november 2004 , yter bedre og er mer stabile ala. de i de nevnte testene.Det er også ikke få som har sliti i flere uker på å få tunet det stabilt.Også meget erfarne folk på Xtremesystems.org sin forums.

Har selv EPOX 9nda3+ rev. 2.1 og min kamerat har nevnte MSI kort , kjøpt i fjor høst. Med samme komponenter klokker epox kortet 5-10% bedre og kan kjøre med 1T på minnet 5% høyere enn msi.Grunnen til att jeg ikke anbefaler epox kortet er att man ikke kan ha Zalman GPU kjøler samtidig som 7700 CPU kjøleren.2 av SATA kontaktene sitter også slik til att man ikke kan bruke de samtidig med en god del skjermkort kjølere.

 

Min erfaring er att det ikke finnes noen perfekte kort , men kunne godt tenkt meg å prøve Gigabyte GA-K8NSU-939 , ser ut til å være mange fornøyde brukere av kort fra rev. 1.1

De første som kom var ikke helt gode, slik var det også med epox , de var ikke gode i rev. 1.x

 

Lars

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...