-=Petter=- Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Hei Der man skriver inn ip i DC++ kan heller skrive inn dome man har i steden, slik som automatsk finner ip via dyndns.org? Mvh Petter Lenke til kommentar
sniperdybe Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 jepp alt du trenger ligger på dyndns sine sider Lenke til kommentar
-=Petter=- Skrevet 1. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2005 Altså det domene jeg har? Lenke til kommentar
-=Petter=- Skrevet 1. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2005 men hva kan være feil når jeg kun får connected også kommer det ikke noe mer, jeg har prøvd med passive og det andre, jeg har også prøvd med IP jeg har på nett, og jeg har åpnet TCP og UDP porter. Noen som har peil? Mvh Petter Lenke til kommentar
dostojevski Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Du sier du har åpnet portene. Betyr dette at du sitter bak en eller annen hardware- router/brannmur/NAT? I såfall kan det hende at du må angi i denne hvilken interne ip trafikken skal sendes til. Si oss hvordan nettverket ditt er bygget opp, så kan vi enklere hjelpe deg. Lenke til kommentar
-=Petter=- Skrevet 2. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2005 først har jeg adsl modem, så en router (SMC2804WBR) som kjører DHCP, leasetimen står på forever. Så IP`n er alltid det samme. Jeg har åpnet Både tcp og udp til den ip`n maskinen har! Mvh Petter Lenke til kommentar
dostojevski Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Har du slått av firewall, evt. åpnet rikti port, i Windows XP? Lenke til kommentar
-=Petter=- Skrevet 2. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2005 bruker ikke firewall i Xp, syntes den ikke er så veldig bra. Så den bruker jeg ikke Lenke til kommentar
dostojevski Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Da virker det for meg som om du enten har gjort ett eller annet feil når du konfigurerer routeren din eller at det er noe galt med den. Har du fått til å videresende innkommende forbindelser tidligere? Altså, er dette KUN et problem i DC? Det er også en teoretisk mulighet for at ISPen din blokkerer DC-trafikk. Hviken leverandør har du? Lenke til kommentar
Musty Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 gjelder dette kun for EN hub eller for alle? Lenke til kommentar
kavring Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 har samme router og har hatt noen problemer med portforwarding( guide på www.portforward.com) . Dette med cs:source da, har gjort det rett men funker forsatt ikke! men routern du har støtter uPnP (universell plug and play) og de nyeste dc klientene gjør også dette, det løste mine problemer ang. dc, men ikke cs:source -aktiver upnp i router (trenger reboot tror jeg) -aktiver upnp i dc klienten settings-->advanced-->use upnp control og start dc`n på nytt må kanskje også renew ip din så routern legger deg til som dhcp klient (start-->kjør-->cmd: ipconfig /release , ipconfig /renew) upnp skal også oppdatere ip`n din automatisk, men den funksjonen funker så så der til meg, men min bror har ingen problemer med det. MvH Meg Lenke til kommentar
-=Petter=- Skrevet 2. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2005 Takker for all hjelp, dette skal nå prøves... Så får vi se hva som skjer.. Takker!!! Lenke til kommentar
-=Petter=- Skrevet 6. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2005 Hei igjen... Får det fremdeles ikke til... Kommer ikke ut i det hele tatt... Får ikke Public Hub lista en gang... Mens en som sitter på samme nettverk, bak samme router ikke har problemer i det hele tatt... Noen som har vært borti dette? Som sagt i min signatur... Så kjønner jeg ikke en dr... av dette i hvertfall.. Prøvd og åpne porter og satt den til upnp, dette hjalp ikke.. (satte da også opp router til dette selvfølgelig). Har fjerna det lagt det inn på nytt.. .heller ikke dette hjalp... Trenger sårt noen forslag... Undrendes Petter Lenke til kommentar
-=Petter=- Skrevet 6. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2005 Hei Er det ingen som kan hjelpe meg?? Lenke til kommentar
[trebor] Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 vet ikke om dette hjelper deg, men jeg hadde samme problemet når jeg skulle åpne porte osv.. jeg var så dom at jeg skrev inn fel ip.. den ip'n jeg har fått med internettleverandøren.. jeg måtte skrive inn ip'n på nettverke. feks 192.168.0.33 lykke til Lenke til kommentar
-=Petter=- Skrevet 6. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2005 så du brukte altså ikke den ip du får på inett, men den lokale? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå