Tor Haakon Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Noen som har noen gode råd om trimming/stylling av en VW Passat 2.0 Court st.v 96 mod. Det står i en AGG motor på 115 hk. Tenker kun på enkle grep jeg kan gjøre. (gidder ikke å bytte motor) Har lyst til å hente ut ca 20 hk mer, men takker ikke nei til 50 Pris i sammenheng med ekstra ytelse er viktig. Kom gjerne med en link til en side jeg kan gå inn på. Lenke til kommentar
528i Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 hei lister opp noen linker her er trimming http://www.autopower.no/ http://www.esstuning.com/ http://www.itsfun.nu/ http://www.krbtrading.no/ http://www.vsmotor.no/ styling http://www.astperformance.com/norsk.php http://www.carstyling.no/ http://www.eyecandyracing.no/ http://www.gundersen-sportscar.com/ http://www.streetdesign.no/ http://www.mhstyling.se/ http://www.tuning.no/ håper du finner det du leter etter Lenke til kommentar
namydnaH Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 (endret) KN-HK fiter og chip er nok det du b;r lete etter.No er ikke jeg noen ekspert men det er vel det mest vanlige. S;skenbarne mit gjorde dette nylig og bilen var som ny, helt utrolig forskjel p[ ytelse. Han hadde foresten samme utganspunk som deg 115hk. Mye hk og nm for penfene der ja.... Produsentene begrenser/blokker motorene ( eks.115hk) for og slippe billigere unna de forskjellige avgiftene.(hk-avg.) Men som autofil jan sa - alle med litt interesse for bil vet jo at det bare er og fjerne dupp og en ditt her og settte in en dupp og en ditt der for og oke ytelsen litt.... Mange bra linker der fra 528i. Endret 2. mars 2005 av namydnaH Lenke til kommentar
Dan Stamnes Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 det er lite og hente på å chippe bilen! hjelper ikke så mye med nytt luftfilter eller effektanlegg.. hjelper stortsett bare på lyd skal du ha noe mos i bilen, så bør du vurdere å skaffe deg en G60 motor (fra en vraket passat g60 syncro) .. trenger ikke bruke syncro drifta på den, bare bruke den gamle girkassa! veit du sa du ikke ville bytte motor, men det er nesten eneste alternativ for å få 20 til 50hk mer i en passat! du må ha overlading mao mvh Dan Lenke til kommentar
Tor Haakon Skrevet 2. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2005 Har vurdert å bytte motor til en 2.0 16v (150 hk). Bygge om til dette er vel vanskeligere en å bytte motor? Om jeg finner en dah... Har vurdert KN,nytt eksos rør,og chip. Men har mer eller mindre skrin-lagt det. Er jeg heldig får jeg kansje 15 hk til en pris av 12- 13 tusen. Det jeg tenker mest på er å sette inn en ny innsprøytning. Spørsmålet mitt er om dette er veldig komplisert, for ikke å si umulig?? Her skulle det være noe å hente? Tror jeg har en sånn: monotronic innsprøytning. Råd/erfaring med dette?? Dyrt? Siste spørsmål: Hvor mange % hk kan en generelt øke i en normal bil før en må forsterke bremser,drivverk,girkasse osv.?? Lenke til kommentar
Tor Haakon Skrevet 2. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2005 KN-HK fiter og chip er nok det du b;r lete etter.No er ikke jeg noen ekspert men det er vel det mest vanlige. S;skenbarne mit gjorde dette nylig og bilen var som ny, helt utrolig forskjel p[ ytelse. Han hadde foresten samme utganspunk som deg 115hk. Mye hk og nm for penfene der ja.... Produsentene begrenser/blokker motorene ( eks.115hk) for og slippe billigere unna de forskjellige avgiftene.(hk-avg.) Men som autofil jan sa - alle med litt interesse for bil vet jo at det bare er og fjerne dupp og en ditt her og settte in en dupp og en ditt der for og oke ytelsen litt.... Mange bra linker der fra 528i. Det med Autofil Jan: Du har tydeligvis sett episoden om Nissan Skyland... Den bilen var plombert ned for å slippe avgifts kravet i Japan (280hk). Jeg tror ganske enkelt at grunnen til at den var plombert ned er fordi den ble brukt til banekjøring. Tanken var vel at det skulle være enkelt å trimme den (ca 500 hk). I en vanlig person bil ville det vært unormalt om produsenten hadde satt inn en stor motor,for så å plombere den ned igjen. Tenker da selvfølgelig på pris. Lenke til kommentar
trra Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 (endret) Ikke umulig å bytte innnspruten din, men 2l 8v har multipoint innsprut(en dyse pr sylinder), ikke mono som er kun en dyse, hvertfall multipoint på golf3 gti 8v som har samme motor. Koster å bytte innsprut og itilleg så skal den justeres. Sett på et luftfilter og effektanlegg, merker ikke så stor forskjell, men du hører forskjell Og det med at skyline lett kan trimmes til 500hk er litt feil, drivverket er beregna til å takle 500hk(tåler mer), orginal turboene gir luft til ca 400hk før de får problemer. Og jan erik larsen sa jo også at skyline har en v6 motor, den har R6 Endret 2. mars 2005 av trra Lenke til kommentar
sa|o Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 få deg skikkelig grenrør (og kanskje et effektanlegg, men ikke for stor diameter; 2-2.5" holder lenge) og et kn-luftfilter ellerno. men det er på grenrøret det er mest å hente (opptil 20 hk+). koster vel mellom 2500-5000,- for et brukbart grenrør. Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Og jan erik larsen sa jo også at skyline har en v6 motor, den har R6 OT: Hva er en R6-motor? Lenke til kommentar
trra Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 (endret) R6 betyr er at stemplene står i rekke etterhverandre, 6 stk. Edit : liten skriveleif her Endret 2. mars 2005 av trra Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Heh..? R6 bytter at stemplene står i rekke etterhverandre? Den er jeg dessverre ikke med på gitt. Lenke til kommentar
trra Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 (endret) Grenrøret på 2,0 8v motoren skal være ganske bra, mindre å hente der, men kan jo kjøpe et fra supersprint, men koster fort 6000-7000kr, rustfritt. Enda mer OT : Skrev bytter isteden for betyr En enkel tegning på hva en rekkesekser er(R6), sett ovenifra R6 : OOOOOO stemplene står etterhverandre V6 : OOO OOO Endret 2. mars 2005 av trra Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Hvorfor sa du ikke bare rekkesekser da..? :!: Begynte å lure på om jeg hadde sovet under utviklingen av en ny R6-motor, kunne stått for.. eh.. Racing... Tilbake til tråden nå. Lenke til kommentar
Tor Haakon Skrevet 2. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2005 Var inn-om Styling-tech idag. Fikk med en produkt katalog ifra Rieger. Fant en Chip der av merke: RIEGER powered by SKN. Den skal vist nok øke efekten ifra 85 kW til 97 kW. (ca 17 hk) Syntes dette hørtes utroli mye (for godt til å være sant), da jeg har en helt vanlig bensin motor (uten turbo). Hva mener dere? Kan dette stemme?? Grenrør hørtes interresant ut... Effektannlegg var vist ikke noe mye å hente på i følge han på Styling-tech. Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Effektannlegg var vist ikke noe mye å hente på i følgehan på Styling-tech. Jeg vil påstå at det er forskjellig fra bil til bil. Jeg har papirer på en effektøkning på 15 % ved hjelp av effektanlegg. Det var en VW-motor. Lenke til kommentar
Tor Haakon Skrevet 2. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2005 Uten turbo???? Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Jupp.. Men merk, jeg sa ingenting om hvor stor økning i hk.. Lenke til kommentar
Tor Haakon Skrevet 2. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2005 (endret) Hvilken motor er det snakk om dah?? Beklager... Trodde du snakket om Chip jeg, men så ser jeg at du snakker om effektannlegg Endret 2. mars 2005 av Tor Haakon Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Ehm.. Det måtte vel komme. VAG 1,3l med forgasser. 54 hk -> 64 hk.. Har aldri hatt så gøy som med den bilen. Jo, oki, men den var veldig gøy. 2" fra kat og grei potte bak. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå