Gå til innhold

Passivt kjøle GF3 TI200

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å passivt kjøle et GF3 TI200 128MB kort som jeg kjøpte billig av en kompis for å ha i min fars maskin,

men jeg har søkt runtomkring etter hvor mange watt kjærnen utvikler. Kan noen hjelpe meg med å finne dette?

Takker på forhånd.

Endret av White_Tiger
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke hvor høyt strømforbruket til kortet er, men Leadtek leverte i sin tid et kort med passiv kjøling basert på Geforce3 Ti200. Så det går sikkert greit -- uten at jeg vil garantere noe ;)

Jeg har forresten byttet ut originalvifta med passiv kjøling på mitt Geforce 4 Ti4200 uten problemer. Men jeg vet ikke hvordan strømforbruket er sammenliknet med Geforce3-kortet.

Lenke til kommentar

Byttet til passiv kjøling på mitt GF3 Ti200 (64MB) og det gikk problemfritt. Satte på en heatpipe fra Zalman (ZM80-HP). Sjekket tempen på kortet før og etter og det ble minimale forskjeller.

Lenke til kommentar

Hvis du ikke kommer til å belaste skjermkortet noe særlig kan du også prøve å klokke ned kortet litt og bare nappe ut vifta. Dersom du kan lese av temperaturen via programvare er det en stor fordel.

Lenke til kommentar

På det ti200 et hadde så va viften utrolig liten, husker jeg, og kan ikke ha gjort så veldig mye til eller fra. Burde fint kunne kjøle den med en litt større ribbe, evt som nevnt klokke d ned litt. Har du god airflow i kabinettet ellers så går det sikkert helt greit. (Men kan ikke love noe da :p )

Lenke til kommentar

Det tyngste kortet skal brukes til er vel Anarchy Online. Det blir vel tungt nok til at det belastes en del. "Ribba" som er på nå er jo forferdelig barnslig så jeg tror ikke jeg ville bare prøvd uten vifta, men å mekke ei litt større ribbe er ikke noe problem.

Slik ser dagens kjøleribbe ut med ei vifte i midten.

kjoler-gf3.jpg

Endret av White_Tiger
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...