Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ikke kompangsere for ip overhead, lovlig?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har ADSL fra Firstmile (2500/640), og er egentlig ganske fornøyd bortsett fra at de ikke kompangserer for ip overhead på upload.

Synes det egentlig er ganske lattelig hvis dette ideheletatt er lov.

Er jo så absolutt viledende markedsføring, ja greit kansje de sender ut 640kbit til meg. Men det bryr meg egentlig ikke så veldig mye fordi jeg, som kunde, kun får brukt ca 512kbit.

Har sendt meil til dem men det virker vist som de synes det er den naturligste ting i verden å ikke kompangsere for det.

Blir det samme som jeg bestiller en 10 liters dunk vann hjem på døra men når den kommer er det bare 9 liter fordi resten har fordampet.

Blir fristet til å betale bare 90% av regningen får deretter å argumentere meg at man blir nødt til å regne med at noe blir borte på veien.

Hadde tonen blitt en annen da tenker jeg...

Det er ikke bare Firstmile som ikke kompangserer for ip overhead

Så jeg slipper å fare med dårlig reklame for en ellers bra levrandør.

Noen som har noen synspunkter på saken?

Vennlig hilsen

2bi

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mange ISP'er kompenserer ikke for overhead på upload-hastigheten.

Har derimot inntrykk av at de fleste kompenserer for overhead på download.

Tror ikke at man kan komme så langt med å klage på dette siden hastigheten på linja er 512 kbit selv om man ikke får utnyttet det.

Lenke til kommentar

Kansje dere har rett...

Men på siden dems står det 2500/640, synes det er villedende.

Blir jo litt som at jeg lager et produkt som selvfølgelig har en produktbeskrivelse men nederst med microskrift står det "alt over kan godt være helt feil" og så er det plutselig lovlig...?

Lenke til kommentar

Velkommen til markedsføring.

På samme måte som det står feks "333 MHz DDR" minne det, selv om brikkene bare kjører på 166MHz.

Men slik jeg har forstått det så var det å reklamere med hastighet som inkluderer overhead noe forbrukerrådet var kritisk til, men noen dom har det ikke vært.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...