Gå til innhold

Angående spamming (Hardware Norge har skylda selv)

Anbefalte innlegg

Den 2002-06-25 23:09, sjanten skrev:

mindre strenge script etter hvert som man "vokser" (de aller fleste spammere er på ca 200 innlegg eller mindre, dog en og annen med 300). Grunnen er trolig at man lett kan spamme ca 100 innlegg (under testposter selvsagt, siden den mappa ikke er overvåket i det heletatt). La scriptene lette på trykket (men selvsagt ikke helt) på enten 400 innlegg (antall sies ikke offentlig, en "hemmelighet") eller bruker i 6mnd.

Det ville være diskriminerende for de som bruker forumet mye, men ikke sier så mye, eller de som ikke bruker forumet mye. Jeg er på forumet ca 4-5 timer daglig, men det er ikke alltid jeg har behov for å snakke.

Som jeg har nevnt før synes jeg brukere som prøver å sabotere overlagt burde få en abusemelding til sin ISP. Dette burde såklart informeres om på forhånd, siden meningen er å avskrekke bråkmakere.

Alle som ikke har tyvkoblet seg på internett har vel en epost adressse som de har fått av sin ISP. Har de ikke det kan de vel bruke pappas/mammas. Den epostadressen som blir oppgitt _etter_ registeringen burde kunne være hvemsomhelst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...