Bogan Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 kokende vann er på grensen slik at vann<--->damp da sitter molekylene løsere og rives lett fra hverandre... Dette kan ikke sammelignes med urin... hadde de kastet en kopp med kaldt vann ville ikke noe skjedd Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 15 minus er jo egentlig ikke så mye.. men under 30 begynner vel å bli litt problematisk?Lenge siden jeg så dette, så jeg husker ikke hvor kaldt det var.. husker bare det var i nord-norge hihi Har pissa i 35 kuldegrader. Selve pissinga fungerte fint. Fikk lokale frostskader på fingrene av å fikle med glidelåsen på buksa for lenge da jeg var ferdig. Lenke til kommentar
Bogan Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 Har pissa i 35 kuldegrader. Selve pissinga fungerte fint. Fikk lokale frostskader på fingrene av å fikle med glidelåsen på buksa for lenge da jeg var ferdig. da har du sensetiv hud, eller en ekstremt treg(vanskelig glidelås Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 (endret) Har pissa i 35 kuldegrader. Selve pissinga fungerte fint. Fikk lokale frostskader på fingrene av å fikle med glidelåsen på buksa for lenge da jeg var ferdig. da har du sensetiv hud, eller en ekstremt treg(vanskelig glidelås Tja.. En kombinasjon kanskje. Hud mot kaldt medtall fører veldig lett til frostskader. Endret 3. mars 2005 av Peterman Lenke til kommentar
Bogan Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 joda men ting tar tid hehe... hørtes ekstremt ut har selv fått frostskade med tilsvarende temp og bare hender på jerrykanne Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 Såvidt jeg vet så er den optimale blandingen mellom salt og vann 21% vann (233 g NaCl/kg løsning). Da ligge frysepunktet på -21°C. Med en konsentrasjon på 21% ligger frysepunktet ved -17°C, men øker vi saltkonsentrasjonen til (f.eks) 25% gårdet derimot motsatt og vi oppnår at frysepunktet bare ligger på -8°C. Nei da kan du gå å legge deg. Et sted på Antarktis er det en innsjø som heter Don Juan-dammen, som har et saltinnhold på 40,2%. Det er flytende ned til -53°C . Offtopic: Hvordan lager jeg sånn her tegn: ° Lenke til kommentar
Andreaz_ Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 Offtopic: Hvordan lager jeg sånn her tegn: ° alt-0176 Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 såvidt jeg vet er det jo visse ting som krymper når edet blir veldig kaldt (-30 - -50 grader)... bare det fører til problemer med å urinere i de temperaturene.... (selvopplevd) Da har du ikke mye å gå på :!: du kan jo stå og svinge med tissefanten i de temperaturene selv.. tror nok de fleste kommer til kort da.... Lenke til kommentar
Arne_F Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 såvidt jeg vet er det jo visse ting som krymper når edet blir veldig kaldt (-30 - -50 grader)... bare det fører til problemer med å urinere i de temperaturene.... (selvopplevd) Da har du ikke mye å gå på :!: du kan jo stå og svinge med tissefanten i de temperaturene selv.. tror nok de fleste kommer til kort da.... Synes at det er ille nok å isbade jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå