Gå til innhold

Begrenset 3G fra NetCom

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er skikkelig dårlig av Netcom. At Wormdahl presterer å si at:

kun et fåtall 3G-telefoner å få kjøpt, og disse har dessuten en uoverkommelig pris. - Folk har nettopp tatt i bruk MMS, etterspørselen etter 3G er minimal
, viser at hun ikke følger med.

Nysgjerrigheten er der, men mulighetene og tjenestene blir overpriset av Telenor, og da gidder ikke folk å engasjere seg, utenom fantatikere her inne da :) . Tallene til Netcom er nok riktige, men det er tilgjengelighet og prisrr som gjør at "folk nettopp har tatt i bruk mms".

Norge er blitt "en sinke innen telefoni" uttalte en norsk sjef i selskapet Symbian. Dette er jammen riktig, og verre skal det bli.

Lenke til kommentar

Jeg tror faktisk at hun har rett i at etterspørselen foreløpig heller er laber, men problemet ligger nok i at det faktisk er få gode UMTS telefoner i Norge.

Men igjen, så gjør de nok heller lite for å støtte dette også, de vil vel melke kua helt til den dør (telefon vil sikkert melke den litt mer etter den dør også); altså GSM nettet.

Det må nok en ytre opperatør, en tungvekter innen 3G/UMTS, inn før noe vil skje.

PS: Oppfordrer alle til å bruke "UMTS-telefoner", da det faktisk finnes flere 3G nett og disse ikke er kompatible med hverandre...

Lenke til kommentar

Du skal ikke lenger enn til sverige før du ikke kan bruke 3G- Telenoraboet ditt fordi Telenor ikke samarbeider med noen.

Kjernen i problemet ligger i at ingen av de mobiltilbydere i norge hauser opp 3G. Det burde de gjøre. Hause opp hvilke muligheter man har med 3G, at dette er fremtiden osv...

De færreste vet at 3G-nettet ikke er noe for nerder, men faktisk nettet som skal ta over GSM-nettet. På samme måte som GSM i sin tid tok over NMT-nettet. Masse info som et teknologibevisst norge burde blitt foret med.

Nei, det er nok slik som du sier, om det å melke. Håper bare 3 snart begynner å annonsere et eller annet. Da blir det nok fart i sakene

Lenke til kommentar

For noen latsabber! :realmad:

Jeg har 3G-mobil med netcom! Jeg har gleda meg lenge til det skulle komme!

Jeg visste ikke at man kunne kjøpe internett gjennom NetCom engang!

Etterspørselen er da stor nok den? Bare at det ikke er folk som ringer inn og klager... :nei:

Lenke til kommentar

Så vidt jeg vet så var det vel hele tiden planen å kun åpne datanettet den første Mars..?

(Grunnet dagbøter som beviser den supre vurderingsevnen til staten)

Uansett så er det bedre at de slår på stortromma når det kommer, enn å ha et nett som virker litt 'her og der'.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...