Gå til innhold

Gainward GeForce 6600GT eller XFX GeForce 6600GT?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har selv XFX kortet , støyer endel , må nok kjøpe vannkjøling snart jaa....

Men , for å komme til poenget, Gainward kortet bråker visstnok mindre ifølge de her , men har også VIVO , som må sies å være et godt salgsargument.

Så hadde jeg skulle valgt den dag i dag så hadde det blitt Gainward.!! :thumbup:

Lenke til kommentar

Har XFX sitt bedre GPU enn Gainward sitt??

XFX har jaffal 256-bit Graphic core...

Har gainward sitt det?

 

XFX sitt er ikke bedre klokka enn Gainward sitt!!!

XFX: Memory clock = 1000MHz

XFX: Core clock = ???? (trur det er 500 MHz?)

Gainward: Memory clock = 1050 MHz

Gainward: core clock = 540 MHz

 

XFX trykk HER

Gainward trykk HER

 

Hva er VIVO?

Endret av batti64
Lenke til kommentar
Har XFX sitt bedre GPU enn Gainward sitt??

XFX har jaffal 256-bit Graphic core...

Har gainward sitt det?

 

XFX sitt er ikke bedre klokka meir enn Gainward sitt!!!

XFX: Memory clock = 1000MHz

XFX: Core clock = ???? (trur det er 500 MHz?)

Gainward: Memory clock = 1050 MHz

Gainward: core clock = 540 MHz

 

XFX trykk HER

Gainward trykk HER

 

Hva er VIVO?

 

Begge kortene har 256bit GPU , og begge har 128-bit minnekontroller , samt GDDR3 minne.

 

Gainward kortet var jo faktisk bedre klokka enn XFX ja. Ikke verst!

 

VIVO står for Video-In / Video-Out , som betyr at i tillegg til å vise PC på TV , så kan du også ta opp bilder fra TV/Video/videokamera++ ved bruk av S-video kabel. Det er en kjekk ekstramulighet.

 

Så nå er jeg ikke i tvil lenger , velg Gainward kortet!!

Lenke til kommentar
Nei, XFX sitt er *IKKE* bedre!!!

så et kort som er raskere klokket er ikke bedra altså!

 

så hvis 9200se og x800xt pe hadde lik minnebuss og ram, men samme klokkehastighet som de orginalt har ville de vært like gode.

nei! NEI, NEI og ATTER NEI!!!

 

forsjellen er ikke stor, men den er der!

Merk at Gainward kortet er et Golden Sample, altså så er ikke XFX kortet høyere klokket.....

Lenke til kommentar

Har selv dette Gainwardkortet : http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=304638&cks=PRL , som er omtrent det samma som det kortet du linka til bare at det ikke er "Golden Sample". Vet ikke hva som er forskjell på disse kortene egentlig annet en at det jeg har er klokket lavere fra fabrikken (500/900) enn golden sample kortet. Jeg har klokket mitt til 550/1100 (har ikke giddi og prøvd høyere) og det er stabilt som et fjell. Gikk fra ca 7150 poeng til 8200 poeng i 3dmark2003 bare med klokkinga. (ca. 3600 poeng i 3dmark2005) Jeg er überfornøyd med kortet :thumbup:

Lenke til kommentar

Enda en ting som er viktig å vite hvis du kjøper XFX kortet er at det blir veldig varmt. jeg kjørte rthdribl i 1 time og da kom kortet opp i 93grader!!!! :ohmy: Jeg vurderer å kjøpe ny kjøler siden det var litt for mye etter min mening :hmm: . Vet ikke om alle XFX kort blir så varme da.

Lenke til kommentar
Nei, XFX sitt er *IKKE* bedre!!!

så et kort som er raskere klokket er ikke bedra altså!

 

så hvis 9200se og x800xt pe hadde lik minnebuss og ram, men samme klokkehastighet som de orginalt har ville de vært like gode.

nei! NEI, NEI og ATTER NEI!!!

 

forsjellen er ikke stor, men den er der!

Å Herre min Gud. Du må gjøre litt mer research før du buser ut med noe du ikke riktig har peiling på..

Lenke til kommentar
:hmm:

får du 3600 poeng i 3DMark 05, jeg får bare 3300 med mit golden sample kort med samme overklokking som deg.

 

Hva er PureVideo?

Åssen specs har du ellers da? Jeg har Amd Xp2800+ klokka til 177x12,5=~2200 mhz. 1024 mb CL2 ram. Har oxo endel å si åssen drivere du har innstallert. Jeg bruker Forceware 7181.

 

Purevideo er en "funksjon" i kortet som skal gjøre videospilling (hovedsaklig DVD avspilling tror jeg) bedre på en eller annen måte. Vet ikke mye om dette siden man må betale for å bruke det, og jeg kun spiller dvd på dvd-spillern i stua. Du kan lese mer om det på hjemmesida til nvidia.

Lenke til kommentar

Jeg har nå en AMD 64 3400+, ASUS k8N, 512mb ram og Gainward 6600GT GS AGP

Får 3302 poeng i 3DMark 05 og har da overklokket til 570/ 185

Mine specs skal vel være ok eller? Har netopp fått meg kortet(bytter fra 6800le) og leser at en del folk får høere score en meg. "GS" skal vel tåle og klokkes litt etter det jeg har forstått, blir ikke spill og sånt litt ustabilt når man klokker mye :hmm:

Du får høyere score en hva jeg fikk med mit modda 6800le kort (åpnet opp til 12 pipes) som nå er sendt inn. Den gangen fikk jeg 3400 poeng med overklokking?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...