Gå til innhold

Gainward 6600GT Golden Sample PCI-E i 3d mark 03


Anbefalte innlegg

Er litt skuffet over 3d mark 03 resultatet mitt. 8700p Skulle gjerne ha bedre score :cool:

 

Har leitet og leitet etter et sted i forumet der en skal slå av "ting" slik at scoren er korrekt!

 

I samme slengen lurer jeg på hva dere andre har fått på dette kortet i 3d Mark 03.

 

Tar gjerne imot tips o.l. fra andre erfaringer.

 

Takker for alle svar! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Signaturen min er ikek pc-en min. Det er en lappis ja. Den pc-en jeg snakker om er en stasjonær pc med socket 939 1 gb corsair 400mhz minne og samsung spinpoint 120 gb. amd 3000+ Overklokket til 1,94 Ghz ;)

 

Vil jeg få bedre ytelse med en annen graikkdriver? Eller er det noe jeg må slå av på dataen slik at pc-en får høyere score?

Endret av raffegutten
Lenke til kommentar

Har overklokket prossessoren min. Men får ikke kjøre den så veldig høyt. Klarer det ikke stabilt. Mulig fordi jeg har middels minne! :( Kan det skyldes at jeg bruker den boxa socket viften?

 

Hvis du vet. Hva klarer "de andre" å overklokke 3000+ til?

 

Takker for alle svar!

 

 

 

 

EDIT: Endret på "Konge" minne til middels minne.... Måtte bite tenna sammen, da jeg så hvilke muligheter som manglet.

Endret av raffegutten
Lenke til kommentar

Jeg har ca samme oppsett som deg. POV 6600GT S939 3000+

Med alt default får jeg rett oppunder 8000 i 03.

 

Med GFX @ 570 / 1200 og CPU @ 2700mhz får jeg 9000.

Tror ikke du bør klage på scoren din. :yes:

 

Husk å slakke på timingsene på minne. Har selv 3200XL 2-2-2-5 minne. De går ikke langt om jeg ikke slakker timingsene. Prøv 2-4-4-6 ellerno...

Lenke til kommentar

http://komplett.no/k/ki.asp?sku=118737&cks=PRL (Mitt minne)

 

Her dukket det opp et ukjent utrykk: STD(?!)

 

Ser at "Krister" kjører FSB på 270. Minnet mitt står at det kan kjøre max 400 Mhz. Du har jo ditt på 570Mhz? Isåfall syns jeg minne ditt var ekstremt bra! ;) Videre skrev du at du kjørte rammen på 2.5-3-3-8 timings. Finner jeg innstillingene til dette på "CPU/Pnp" og "Tweaking" oppsettet på BIOS? Har prøvd å øke DDR voltage med 0,1V. Ettersom jeg ikke fikk noen merkbar ytelesøkning sank jeg den ned.

Noen som har bedre erfaringer med strømoppsettet? Ikke nøl hvis du vet om et bedre oppsett.

 

Har dette hovedkortet http://www.netshop.no/aspx/login.aspx?Retu...d5202&plid=5202

Endret av raffegutten
Lenke til kommentar

STD=standard!

 

jeg har nok mye mer klokkevennlig minne enn deg!

 

du må nok fortsette å kjøre minnet ditt på rundt 400. (Du kommer ikke så mye lenger selvom du endrer timingsene) Dvs, for at du skal klokke cpu'en mer så må du endre divideren på minnet.

 

Om du får minnet til å kjøre 5/6 så kan du sette FSB på 250 og minnet vil kjøre på 200. da får du samtidig en fin overklokk på cpu på 2.25ghz...

 

da slipper du også å endre DDR voltage...(0.1 hørtes ikke bra ut...minnet mitt kjører på 2.8) ;)

Lenke til kommentar

Nå fikk jeg iallefall 170 mer poeng! Prøvde Rivatuner, men det viste seg til at den var dårligere! Så prøvde meg litt mer på den gamle som jeg brukte (gainward expert tool) så da fikk jeg litt mer! ;)

 

Dro også cpu frekvensen ett hakk høyere. Har dessverre ikke mulighet til å sette minne på 5/6. Finner det ikke på biosen. Mulig at hovedkortet ikke har den egenskapen.

Kjører den på 1,95. Får ikke høyere! :(

 

Lurer også veldig på om artifactsene på Trolls Lair testen. Ikke CPU, men den andre. Det dukker altså opp noen skarpe skygger på troller. Litt grå, men ikke jevnt i kantene. Skyggen dukker opp flere steder på trollet, men syns det virker som vanelige skyger.....

Lenke til kommentar

Hva som var dårligere med rivatuner?

 

hovedkortet har nok den egenskapen...kan du sitte minnet på 166? eller DDR333? CPU'en din skal gå til 2.4 glatt...så det er nok minnet som holder deg igjen...om ikke det er volten...(les litt i overklokkingsforumet)

 

Trolls Lair-testen er den som viser artifacts først...men, du pleier å se at det er noe gale.....er testen forskjellig fra det den er når du kjører u-klokket så har du nok klokket for lang!

 

:)

Lenke til kommentar

Jeg fikk artifacts med rivatuner på akkurat samme frekvens der jeg hadde den klokket fra før. Fikk også langt dårligere 3d mark enn expert tool fra Gainward.

 

Vet ikke hvorfor, men kanskje fordi gainward overklokkingen var laget spessielt fro grafikk kortet? Hvem vet?

 

Finner ikke det du nevner på hovedkortet. Hvor skal en pleie å finne det?

 

 

I mellomtiden leser jeg på overklokkings forumet ;)

Lenke til kommentar

Hmm...det hørtes veldig rart ut at rivatuner skal gi dårligere resultat og fortere artifacts enn et annet klokkeprogram...det er jo bare hastigheten til skjermkortet som blir endret....sikker på at du gjorde det rett? :)

 

På mitt hovedkort finner jeg det under memory-settings...hos meg heter det riktignok "max memclock"...men, det er ikke helt logisk! ;)

 

i en annen tråd skrev du nettopp at du kjørte cpu stabilt på 2.4..?

Lenke til kommentar

oops. Skrivefeil! Det var bra du rettet det! Er 98% sikker på at jeg klokket rett.

 

Gikk inn på hardware og økte core clock og mem på performace 3d til samme overklokkings verdier jeg brukte på den andre. Men det gikk dessverre dårligere. Men har ikke gitt helt opp rivatuner ;) Gir den en sjangse på en annen pc vi snart skal kjøpe til dataklubben.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...