Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bytte av ISP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når du BYTTER ISP så får du alt nytt. Du er jo en ny bruker av deres internett. Ingen ISP's har samme utstyr. Varierer fra ISP til ISP.

Hvis du har "kresen" ISP, så kan det hende du må sende tilbake modemet (Er slik med Catch iallefall).

Hvilken ISP har du nå, og hvilken ISP får du?

Lenke til kommentar
Når du BYTTER ISP så får du alt nytt. Du er jo en ny bruker av deres internett. Ingen ISP's har samme utstyr. Varierer fra ISP til ISP.

Hvis du har "kresen" ISP, så kan det hende du må sende tilbake modemet (Er slik med Catch iallefall).

Hvilken ISP har du nå, og hvilken ISP får du?

Det med at ein må bytte er ikkje heilt rett men kjem ann på kva ISP du har no og kven du skifter til.

Dette vil verre avhenging av:

1) Løysning linja blir levert over (telefoni, kabel, radio, wlan)

2) Type abo (adsl, sdsl)

3) ISPen, eige nett eller viderareslag av andres

4) ISPs avtale, leige elelr kjøp av utstyret

Om du skifter frå telenor til nokon som vidareselger telenors løysning så skal det ikkje vere noko problem å bruke det eksisterande modemet.

Mens skifter du over til NGT, så vil dei ha ein netopia-router som du leiger av dei.

Så kven di går frå og skal til er vesentleg for å avgjere om du kan bruke det eksisterande modemet eller må kjøpe/leige eit nytt.

mvh

JanEirik

Lenke til kommentar

Da vil du få alt utstyr nytt.

Om Netophia-ruterene er bra, har ikke jeg noen erfaring med.

Men de jeg kjenner har byttet ut NGT sin ruter. Er kanskje pga de hadde en ruter som de ville bruke, eller kanskje de byttet den ut pga NGT sin ruter var dårlig. Det vet jeg ikke.

Hva mener du egentlig med spørsmålet? Er det noen spesielle funksjoner du er ute etter i en ruter, eller er det bare et generelt spørsmål? De fungerer iallefall, ellers hadde ikke NGT sendt de ut :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...