Admin'c Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Hei, Jeg sitter nå på ett Sigma realmagic Xcard som jeg bruker til noe htpc lignende greier. Ønsker derfor å prøve å få suroundlyd på en enkel og utrolig billig måte. Hjemme har jeg gravd frem to store pioner høytalere med forsterker (ønskes navn på de kan jeg sjekke men det er gammelt (lp og greier er med)). Disse tenkte jeg foran. Til bak har jeg funnet ett gammelt sett sharp høytalere som ikke ser så dyre ut (er ett kombianlegg som sitter helt sammen og som også heter sharp. (er med lp og hele pakka)). Trengs det mer tror jeg at det ligger mer gammelt tull og støver ned, og jeg vet at det er ett par høytalere til som det bare sitter basselementer i om dette kan brukes til sub :/. Så langt ser prosjektet ganske håpløst ut. Jeg planlegger å koble stereoanleggene til mitt soundblaster audiogy som er koblet til sigmakortet via en coax kabel som sender ac3 signaler. Slik vil jeg få ett 4 høytalers anlegg. - Er dette vil fantasi eller kan en slik billig løsning med det jeg har virke? - Vil det være lurt å kjøpe en reciever til 1000-2000 eller klarer jeg med det jeg har? - Vil audiogykortet (platinumversjon) klare å dekode ac3 signalet eller er også dette håpløst? - Om jeg kjøper reciever vil den kunne bruke høytalerene jeg har? Så langt er prosjektet. Sender video signalet til en 28" widescreentv (panasonic) som er relativ ny. Håper på mange innspill og at tvstua snart kommer opp. (holder på å finne ut hvordan jeg kan splitte kabelsignalet fra upc også men det er en annen historie) Admin'C Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå