Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Overføringshastighet i Lokalnettverket


Anbefalte innlegg

Ok.. sånn har det vært i alle år føler jeg... at kopiering fra en pc til en annen går treigt via vanelig overføring på lokal netverket...

 

la oss si jeg skal overføre 1 gb til en annen pc...

 

går det evigheter.... poenget mitt er egentelig bare... ;) er det mulig å få gjort noe for å få hastigheten OPP!?!? :D

 

begge pcnen har winxp, den ene er bærbar på tråløst og så har jeg en 3com ruter....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kjøp gigabitkort til begge maskinene og en gigabit switch :w00t:

 

litt mer seriøst

Hvis det har vært sånn i alle år så kan det kanskje bety at du har en gammel (11mbit) basestasjon, og da vil det ta veldig lang tid å overføre store mengder data. Hvis du har 54mbit kort og basestasjon bør du sjekke om du kanskje kan flytte litt på basestasjonen for å få bedre dekning der du er mest, så kan det hjelpe litt på hastigheten.

Lenke til kommentar

Maskinen står ca. 4-5 meter unna ruteren, og har utmerket singnalstyrke. Men nå tok jeg å instalerte FXP på min maskin, og bulletproof på den andre maskinen jeg skal hente data fra! MEN, hastigheten ligger å surrer mellom 100 og 150KB/sec... Jeg skjønner ikke en jævla dritt nå...

Lenke til kommentar

Nå koblet jeg opp den tråløse på kabel.. Gikk fort som faen, sånn som det skal funke...

 

Hvofor er Tråløst så seint?

 

Maskina står bare noen meter unna ruteren....

Bruker WEP kryptering

3Com OfficeConnect Wireless 11g Cable/DSL Router

 

for noe dritt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...